درجا و پسرفت پینگ پنگ بازان ایران در مسابقات قهرمانی دنیا

به گزارش وبلاگ زیبا، خبرنگاران - گروه ورزشی: مسابقات تنیس روی میز قهرمانی دنیا که از یکشنبه به میزبانی بوداپست مجارستان شروع شد، امروز چهارشنبه با برگزاری دیدارهای روز چهارم پیگیری می گردد در حالی که نام هیچ یک از بازیکنان اعزامی ایران در برنامه دیدارهای امروز و روزهای پیش رو قرار ندارد. آنها تا روز سوم بیشتر نتوانستند در این مسابقات دوام بیاورند و خیلی زود به کار خود خاتمه دادند.

درجا و پسرفت پینگ پنگ بازان ایران در مسابقات قهرمانی دنیا

پرونده تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی دنیا با شکست و حذف نیما عالمیان در جدول 64 نفره انفرادی بسته شد؛ نیما عالمیان که در اولین دیدار خود اوستوودر از هلند را شکست داده بود، در این جدول مقابل کوادری آرونا نفر 23 رنکینگ دنیای از نیجریه مغلوب شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

نیما عالمیان که به عنوان بهترین پینگ پنگ باز ایرانی در رنکینگ دنیای در مسابقات قهرمانی دنیا شرکت داشت؛ در حالی در جدول 64 نفره حذف شد که در دوره پیشین این رقابت ها هم در همین مرحله به کار خود خاتمه داده بود. در آن دوره مسابقات که به میزبانی آلمان برگزار گردید، نوشاد عالمیان هم تا جمع 64 بازیکن برتر مسابقات بالا آمد برخلاف این دوره که نتوانست صعودی داشته باشد.

نوشاد عالمیان که همچون برادرش به خاطر موقعیت مناسب در رنکینگ دنیای از برگزاری دیدارهای مقدماتی معاف شده بود، اولین دیدار خود را در جدول 128 نفره برگزار کرد. وی در این بازی مقابل دنی کوزول باخت و با یک بازی و یک شکست از گردونه رقابت ها کنار رفت. نوشاد در حالی مقابل این بازیکن اسلوونیایی متحمل شکست شد که طبق آخرین رنکینگ دنیای در رده 63 قرار داشت اما حریفش صندلی 99 را در اختیار داشت اما با عملکردی دور از انتظار نتیجه مقابل این بازیکن را واگذار کرد.

صعود به جدول 64 نفره بهترین نتیجه پینگ پنگ بازان در ادوار مختلف مسابقات قهرمانی دنیا است که در این دوره فقط توسط نیما عالمیان تکرار شد. میعاد لطفی و امیرحسین هدایی دیگر نمایندگان اعزامی ایران بودند که خیلی قبل تر از این جدول و در مرحله مقدماتی حذف شدند. هدایی که اولین حضور در مسابقات دنیای را تجربه می کرد و لطفی هر یک با یک برد و یک باخت نتوانستند از گروه های خود صعود نمایند و حذف شدند.

در بخش بانوان هم تا پیش از این دوره مسابقات قهرمانی دنیا و در بهترین نتیجه، نمایندگان ایران تا جدول 128 نفره صعود داشتند. مهشید اشتری در دوره پیشین این رقابت ها وارد این جدول شد اما سال جاری در مرحله مقدماتی حذف شد. البته ندا شهسواری پیروز شد بعد از صعود از مرحله مقدماتی تا جدول 128 نفره پیش روی کند اما وی در این مرحله مقابل حریفی از هنگ کنگ باخت و حذف شد.

در واقع شاید ندا شهسواری را بتوان به نوعی پیروز ترین بازیکن ایران در مسابقات 2019 تنیس روی میز قهرمانی دنیای معرفی کرد حداقل به این دلیل که نسبت به دوره گذشته عملکرد بهترین داشت. شهسواری دوره قبل در مرحله گروهی حذف شد اما سال جاری این مرحله را با پیروزیت به خاتمه رساند.

بدین ترتیب پرونده 6 پینگ پنگ باز اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی دنیا و در بخش مردان و بانوان این رقابت ها، بسته شد در حالی که نتایج به دست آمده پیشرفتی را نسبت به دوره قبل نداشت. صعود به جدول 64 نفره در بخش مردان و جدول 128 نفره در بخش بانوان، بهترین نتیجه ای که در ادوار گذشته هم به دست آمده بود اما در این دوره بازیکنانی مانند نوشاد عالمیان و مهشید اشتری نتوانستند آن را تکرار نمایند، نیما عالمیان هم درجا زد. فقط ندا شهسواری نسبت به دوره قبل نتوانست یک مرحله بالاتر بیاید. این بازیکن هم اما نتوانست صعودی بیشتر از ادوار گذشته و دیگر بازیکنان را داشته باشد.

به گزارش وبلاگ زیبا، در بخش دوبل مسابقات تنیس روی میز قهرمانی دنیا هم تیم های ایران خیلی زود و نهایت با انجام دو بازی به کار خود خاتمه دادند. در این بخش از مسابقات تیم دو نفره نوشاد و نیما عالمیان در مرحله یک شانزدهم نهایی حذف شد، ترکیب امیر حسین هدایی و میعاد لطفی در اولین دیدار خود مقابل اوکراین مغلوب شد و نتوانست به دور دوم راه یابد. تیم دو نفره ندا شهسواری و مهشید اشتری بعد از کسب یک پیروزی در مرحله مقدماتی، مقابل تیم لهستان باخت و از صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی بازماند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "درجا و پسرفت پینگ پنگ بازان ایران در مسابقات قهرمانی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درجا و پسرفت پینگ پنگ بازان ایران در مسابقات قهرمانی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید