موافقت مشروط چین با برگزاری متمرکز دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022

به گزارش وبلاگ زیبا، فدراسیون فوتبال چین با برگزاری متمرکز دیدارهای به جامانده مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 به دلیل شیوع ویروس کرونا، مخالفت نموده است.

موافقت مشروط چین با برگزاری متمرکز دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022

به گزارش وبلاگ زیبا، ملاقاتهای انتخابی جام دنیای 2022 قطر در منطقه آسیا در حالی پنج هفته خود را پشت سر گذاشته است که ملاقاتهای به جامانده آن در ماه های مارس و ژوئن (فروردین و خرداد) به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، متوقف شد.

از همین رو، هنوز تکلیف مرحله نخست این رقابت ها معین نشده است و طبق برنامه اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) ملاقاتهای به جامانده انجام خواهد شد، البته تیم های سید اول 8 گروه هنوز 4 بازی انجام داده اند و 4 ملاقات دیگر پیش رو خواهند داشت. با این حال هنوز معین نیست که آیا بازی های به جامانده طبق روال سابق انجام می گردد و تیم ها باید به کشورهای مختلف سفر نمایند یا بازی ها به صورت متمرکز در یکی از کشورهای حاضر در هر گروه انجام می گردد. از آنجایی که احتمال حضور تماشاگران در استادیوم ها نزدیک به صفر است، میزبانی نیز معنای عملی نخواهد داشت و به همین دلیل متمرکز برگزار شدن بازی ها احتمال دارد.

در این شرایط چین که شرایط خوبی در گروه A مسابقات ندارد و با 7 امتیاز از چهار مسابقه در رده دوم است، هنوز چهار مسابقه پیش رو دارد که در سه ملاقات میزبان و تنها در یک ملاقات میهمان خواهد بود. به همین دلیل رئیس فدراسیون فوتبال این کشور اعلام نموده چین با برگزاری متمرکز بازی ها به دلیل از دست رفتن امتیاز میزبانی مخالف است و پیشنهاد نموده در صورت برگزاری متمرکز بازی ها، چین میزبان ملاقاتهای گروه A باشد که تیم های سوریه، چین، فیلیپین، مالدیو و گوام در آن حضور دارند.

شرایط چین هم مشابه شرایط تیم ملی ایران است. تیم ملی کشورمان هم تا به امروز چهار ملاقات خود را برگزار نموده و چهار ملاقات هم به جامانده است که در سه ملاقات میزبان و تنها در یک ملاقات مقابل کامبوج میهمان خواهد بود. تیم ملی فوتبال کشورمان از چهار ملاقات ابتدایی خود 6 امتیاز کسب نموده و پس از عراق و بحرین 11 و 9 امتیازی در رده سوم واقع شده است. هنگ کنگ هم با 5 امتیاز و کامبوج تنها با یک امتیاز در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "موافقت مشروط چین با برگزاری متمرکز دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مشروط چین با برگزاری متمرکز دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید