رنگ های نانوساختار به یاری افزایش پایداری نمای ساختمان می آید

به گزارش وبلاگ زیبا، رنگ های نانوساختار علاوه بر از بین بردن انواع باکتری های مضر، سبب پایداری نمای درونی و بیرونی ساختمان ها می گردد.

رنگ های نانوساختار به یاری افزایش پایداری نمای ساختمان می آید

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ زیبا، نمای بیرونی ساختمان ها، سازه های عمرانی و شهری به علت در معرض قرار گرفتن دائمی با هوا که شامل گردوغبار و دود هستند، همیشه در خطر اضمحلال و نابودی است. رنگ های سنتی پس از مدتی، عملکرد خود را از دست می دهند و دچار پوسیدگی می شوند. در این میان رنگ های مبتنی بر مواد پیشرفته را می توان مورد بسیار مناسبی برای جایگزینی با این رنگ ها معرفی کرد.

شرکت دانش بنیان رنگین نـانو ساختار با ارائه پوشش های مبتنی بر مواد پیشرفته اخیرا اقدام به ساخت رنگ های نانوساختار نموده است. این رنگ ها به علت داشتن ذرات در ابعاد نانو، دارای خاصیت ضدمیکروبی هستند و قابلیت از بین بردن انواع باکتری های مضر خانواده ایکولای و استافیلوکوکوس ها را دارند. به این ترتیب علاوه بر نمای ساختمانی می توانند در نمای داخلی بیمارستان ها، مدارس، ساختمان های تجاری و مسکونی نیز به کار آیند.

علاوه بر این، رنگ های نانوی ساختمانی را می توان با استفاده از محلول های آب گریز، به صورت پوشش های هیدروفوبیک و یا ضدآب استفاده کرد. در ساختمان هایی که داﺋﻤا در معرض رطوبت و باران هستند این رنگ می تواند به افزایش پایداری نما یاری بسیاری کند.

پرکنندگی و پوشش دهی این رنگ ها نسبت به رنگ های سنتی بیشتر است و به راحتی با غلطک بر روی انواع سطوح رنگ آمیزی می شوند.

به گفته مهدی رحمانی، مدیرعامل شرکت رنگین نانو ساختار، عمده ﺗﻤرکز این شرکت، بر روی خواص ضدمیکروبی پوشش های ساخته شده است به گونه ای که رنگ ها و پوشش ها، خاصیت ضدمیکروبی داﺋمی داشته باشند. این رنگ ها بعلاوه غیرقابل اشتعال هستند و برای رنگ آمیزی احتیاج به تینر و یا حلال آلی ندارند. در رنگ هایی که از پایه مواد نانو TIO 2 استفاده می گردد به علت گاف انرژی 3.2 الکترون ولتی این ماده، خاصیت فوتوکاتالیستی و محافظت در برابر نور فرابنفش تقویت می گردد.

بعلاوه رنگ های مبتنی بر نانوذرات نقره دارای خواص آنتی باکتریال خوبی هستند. استفاده از نانو ذرات SIO 2 باعث بالارفتن سختی سطح و مقاومت رنگ در برابر خراش و خوردگی می گردد. علاوه بر اینها، بسته به اینکه چه نوع ماده ای در ساختار رنگ استفاده گردد، رنگ می تواند دارای خاصیت های عایق حرارتی، انعطاف پذیری بالا روی انواع سطوح مختلف، ضدانعکاسی، خود ترمیم شوندگی و یا سدکننده امواج رادیویی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رنگ های نانوساختار به یاری افزایش پایداری نمای ساختمان می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ های نانوساختار به یاری افزایش پایداری نمای ساختمان می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید