سهمیه رایگان برای دوومیدانی ایران در مسابقات داخل سالن آسیا، حدنصاب های سخت در جهت اعزام به قزاقستان

به گزارش وبلاگ زیبا، دبیر فدراسیون دوومیدانی با اشاره به اختصاص پنج سهمیه رایگان برای کشورمان جهت حضور در مسابقات قهرمانی قاره آسیا در قزاقستان، دلایل در نظر گرفتن حدنصاب های سخت برای اعزام به این رویداد را تشریح کرد.

سهمیه رایگان برای دوومیدانی ایران در مسابقات داخل سالن آسیا، حدنصاب های سخت در جهت اعزام به قزاقستان

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ زیبا، نهمین دوره رقابت های دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا قرار است طی روزهای 22 تا 25 بهمن ماه به میزبانی شهر نورسلطان در کشور قزاقستان برگزار گردد، مسابقاتی که کنفدراسیون دوومیدانی آسیا برای ایران در آن پنج سهمیه در نظر گرفته است.

به همین دلیل مسئولان فدراسیون دوومیدانی حدنصاب هایی را معین نموده اند و هر ورزشکاری که بتواند به این حدنصاب ها برسد، جواز حضور در رقابت های یادشده را کسب خواهد نمود. برای رسیدن به این حدنصاب ها، ورزشکاران باید در رقابت های داخل سالن قهرمانی باشگاه های کشور طی روزهای 13 و 14 دی ماه در دو بخش بانوان (صبح) و آقایان (عصر) به میزبانی استادیوم آفتاب انقلاب تهران شرکت نمایند.

نگاهی به حدنصاب های معین شده نشان می دهد که رسیدن به این رکوردها، بسیار سخت هستند. در واقع بخش عمده ای از رکوردها، در دوره قبلی که سال 2018 به میزبانی ایران برگزار گردید، منجر به مدال شده بودند. برای مثال در دوی 60 متر مردان رکورد 6.60 ثانیه در نظر گرفته شده است. همین رکورد در دوره قبلی می توانست ورزشکاران را به حداقل مدال نقره برساند. بعلاوه در پرتاب وزنه نیز رکورد 19.70 متر در نظر گرفته شده است، در حالی که در دوره قبلی برترین رکورد که منجر به مدال طلا شد، 19.42 متر بود.

علی رضایی دبیر فدراسیون دوومیدانی در گفت وگو با وبلاگ زیبا، درباره سهمیه کم اختصاص یافته به ایران برای حضور در این مسابقات گفت: کنفدراسیون آسیا به ایران پنج سهمیه رایگان داده است. در واقع هزینه های مربوط به این پنج سهمیه رایگان خواهد بود. به جز این، اگر نفرات بیشتری در فهرست اعزام قرار بگیرند، هزینه های آنها بر عهده فدراسیون خواهد بود.

وی درباره علت در نظر گرفتن حدنصاب های سخت برای ملی پوشان به منظور اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: با توجه به سیاست های در نظر گرفته شده برای اعزام کیفی، این رکوردها را مصوب کردیم تا برترین و آماده ترین نفرات در فهرست اعزام قرار بگیرند.

رضایی خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما، بازی های آسیایی 2022 هانگژو است. با توجه به این هدف گذاری، باید منابع اقتصادی را نیز برای برگزاری اردوها ذخیره کنیم. این مسئله به علت موضوع اقتصادیاتی است که اخیراً با آن روبرو شده ایم. حساب ها به علت بدهی 3.7 میلیارد تومانی مسدود شد و برای پرداخت آن، پول زیادی را پرداخت کردیم. ضمن اینکه برای به جامانده این بدهی اقتصادیاتی 10 چک هر کدام به مبلغ 200 میلیون دادیم. همین مسئله باعث شد تا دست فدراسیون در اعزام بیشتر نفرات نیز بسته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سهمیه رایگان برای دوومیدانی ایران در مسابقات داخل سالن آسیا، حدنصاب های سخت در جهت اعزام به قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه رایگان برای دوومیدانی ایران در مسابقات داخل سالن آسیا، حدنصاب های سخت در جهت اعزام به قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید