شاهرخ شهنازی: سرپرستان فدراسیون ها هم می توانند در مجمع کمیته حضور داشته باشند، مقرراتی نداریم که بازنشسته نمی تواند در مجمع شرکت کند

به گزارش وبلاگ زیبا، شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: موضوع اصلی هیئت اجرایی امروز در خصوص مجمع کمیته بود.

شاهرخ شهنازی: سرپرستان فدراسیون ها هم می توانند در مجمع کمیته حضور داشته باشند، مقرراتی نداریم که بازنشسته نمی تواند در مجمع شرکت کند

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ زیبا، شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در انتها نشست هیئت اجرایی گفت: موضوع اصلی بحث مجمع بود که کسانی که شرکت خواهند کرد جای گفت وگو داشت که حضور این افراد نهایی شد. در مجمع، فدراسیون های ورزشی حضور دارند که بعضی سرپرست هستند و چون انتخاباتی نیست احترام و صندلی فدراسیون ها حفظ شد و از آنها دعوت شد.

وی تاکید نمود: طبق اساسنامه فعلی اگر مجمع روز سه شنبه، انتخاباتی بود در صورت غیبت یکی از اعضا، هیئت رئیسه می توانست شرکت کند که بعضی این کار را کردند و مسئله ای وجود ندارد. سرپرستی که عصو هیئت رئیسه بوده، می توانست در مجمع شرکت کند و آن سرپرست هایی هم که نبودند، می توانند شرکت نمایند.

شهنازی اضافه نمود: بحث دیگر افرادی بود که باید به شورای المپیک آسیا معرفی شدند و تعداد نهایی شد.صالحی امیری برای هیئت اجرایی، دادگر برای کمیته مقررات، احمدی برای کمیته فرهنگی، خانم فرهادی زاد برای کمیسون زن و ورزش، علیپور برای کمیسیون ورزش برای همه، باقرزاده برای کمیسیون آموزش، محمود عبداللهی برای کمیسیون رسانه، هادی ساعی برای کمیته ورزشکاران و نوروزی برای کمیته پزشکی معرفی شدند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: مقرراتی نداریم که بازنشسته نمی تواند در مجمع شرکت کند لذا برای حضور فریبا محمدیان به عنوان خبره مسئله ای نیست و به مجمع کمیته دعوت شد.

وی توضیح داد: اساسنامه هم به همان صورت در مجمع ارائه و در آن تصویب خواهد شد. در بحث دبیرکل و اختیارات، هیئت اجرایی مصوب نموده که دبیرکل توسط رئیس معرفی و توسط هیئت اجرایی نهایی می گردد. در واقع اعضای هیئت اجرایی تصمیم می گیرند پیشنهاد رئیس تصویب یا رد گرددو اساسنامه با این پیشنهاد به مجمع می رود. کمیته بین المللی المپیک نظر داشت که دبیرکل و خزانه داری که توسط رئیس به هیئت اجرایی پیشنهاد گردد، فاقد رای هستند، اگر می خواهید اینگونه نباشد باید مجمع عمومی در خصوص دبیرکل و خزانه دار تصمیم بگیرد تا آنها نیز دارای حق رای باشند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام نمود: قرار شد آنچه هیئت اجرایی فعلا تصویب نموده در مجمع مطرح گردد و تماس با IOC به بعد از مجمع موکول گردد. در واقع قرار شد از مجمع عمومی درخواست گردد اگر موافق هستند این اختیار را به رئیس و هیئت اجرایی بدهند که با IOC صحبت نمایند و نظر آنها را جلب نمایند تا اگر آنها نظر دیگری دادند، موکول به مجمع عمومی دیگر نگردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شاهرخ شهنازی: سرپرستان فدراسیون ها هم می توانند در مجمع کمیته حضور داشته باشند، مقرراتی نداریم که بازنشسته نمی تواند در مجمع شرکت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهرخ شهنازی: سرپرستان فدراسیون ها هم می توانند در مجمع کمیته حضور داشته باشند، مقرراتی نداریم که بازنشسته نمی تواند در مجمع شرکت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید