فدراسیون فوتبال روی حرفش می ایستد؟

به گزارش وبلاگ زیبا، رئیس فدراسیون فوتبال به صورت جدی موضوع امنیت در استادیوم ها و بلیت فروشی الکترونیکی را دنبال می نماید، اما آیا امیدی هست که در لیگ سال جاری هم یک فشار باعث زیر پا گذاشتن قانون نشود؟

فدراسیون فوتبال روی حرفش می ایستد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ زیبا، جلسه ای که سازمان لیگ فوتبال ایران برای مسابقات فصل آینده برگزار کرد و نتایج آن، اکنون به بحثی جدی تبدیل شده است. اینکه استادیوم های میزبان مسابقات لیگ باید به لحاظ امنیتی شرایطی مناسب پیدا نموده و استانداردهای لازم را داشته باشند و همچنین بلیت فروشی به صورت الکترونیک و همراه با کد ملی تعیین به تماشاگران انجام گردد.

پس از مصوبات این جلسه، مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نامه ای به استانداران استان هایی که در لیگ برتر تیم دارند، ارسال کرد تا شرایط میزبانی فصل آینده را فراهم نمایند. این موضوع نیز به میان آمده که در صورت فراهم نشدن شرایط، حق میزبانی از تیم هایی که شرایط میزبانی نداشته باشند، گرفته خواهد شد. حتی گفته می گردد تیم های نفت مسجدسلیمان، نساجی مازندران و پارس جنوبی جم باید در استان مجاور یا استان دیگری بازی های خانگی خود را برگزار نمایند و وضعیت تیم های شاهین بوشهر و گل گهر سیرجان هم که به تازگی راهی لیگ برتر شده اند، تعیین نیست.

آنچه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در نظر دارند، جلوگیری از میزبانی تیم هایی است که استادیوم خانگی شان استانداردهای لازم را ندارد یا شهر آنها نمی تواند امکانات مناسبی برای میزبانی فراهم کند. حتی وزیر ورزش و جوانان هم در این موضوع فدراسیون فوتبال را همراهی می نماید و گویا نامه دبیر شورای امنیت متولیان ورزش و فوتبال کشور را بر آن داشته تا این بار با جدیت بیشتری به دنبال برقراری نظم و امنیت در استادیوم ها باشند.

صحبت های مهدی تاج در چند روز اخیر و مصوبات جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ، حتی فراتر از دریافت میزبانی از بعضی تیم ها رفته و تهدیدات جدی متوجه تعطیلی لیگ فصل آینده است. فدراسیون فوتبال تأکید دارد در صورتی که استادیوم ها مجهز نشوند و بلیت فروشی به صورت الکترونیکی انجام نگردد و بعضی شرایط دیگر آماده نباشد، امکان تعطیلی لیگ وجود دارد. با این حال آنچه اینجا جای سؤال است، بحث ضمانت اجرایی مصوبات هیئت رئیسه و همچنین صحبت های رئیس فدراسیون فوتبال است.

در تمام سال های گذشته، هر ساله سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تهدیدات اینچنینی را پیش از آغاز مسابقات لیگ مطرح می نمایند. تهدیدهایی از جمله اینکه اگر تیم ها مجوز حرفه ای دریافت ننمایند حق حضور در مسابقات را نخواهند داشت، در صورتی که به پرونده های انضباطی و مطالبات رسیدگی نگردد، جواز حضور در لیگ را کسب نمی نمایند و مواردی از این دست هرسال از سوی سازمان لیگ و فدراسیون مطرح می گردد، اما شاهد بودیم که در آستانه لیگ هیچ کدام از این تهدیدها عملی نمی گردد.

عبور از قانون در تمام این سال ها، چندان خرج زیادی نداشته است. ریش سفیدی، تماس نماینده مجلس، وزیر، استاندار و فرماندار، چک های ضمانتی که معمولاً بیشتر وعده های توخالی است تا ضمانت اجرایی و مواردی از این دست، همواره توانسته اند بر قوانین غلبه نمایند. به طور مثال حتی تیم هایی در لیگ بوده اند که طبق قانون شرایط حضور در لیگ را نداشته اند، اما دو ساعت مانده به آغاز مسابقه مجوز موقت برای آنها صادر شده و این مجوز موقت هر هفته تمدید شده تا همه چیز از یاد برود. همین سال گذشته بود که برگزاری دیدار پدیده و پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر تا ساعتی پیش از آغاز در هاله ای از ابهام قرار داشت تا اینکه بعضی پادرمیانی ها باعث برگزاری مسابقه شد. نفت مسجدسلیمان هم با وساطت استاندار خوزستان مجوز بازی پیدا کرد، موضوعی که بعدها مشکل ساز هم شد.

داستان فوتبال ایران شده است، روز از نو و روزی از نو؛ هر سال تیم ها با عناوین مختلف تهدید به صادر نشدن مجوز بازی و کنار گذاشتن از لیگ می شوند، اما شاید یک تماس و یک فشار کافی باشد برای عبور از قانون و اجرایی نشدن آنچه ضروری است. نمی دانیم آیا این بار باید به مهدی تاج و سازمان لیگ امیدوار باشیم یا اینکه بازهم یک تماس و یک فشار، همه چیز را عوض می نماید. سؤال مهم در حال حاضر این است که آیا مهدی تاج بر سر حرفی که زده می ماند؟ آیا فدراسیون فوتبال می تواند تهدید خود را در عمل هم اجرایی کند؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فدراسیون فوتبال روی حرفش می ایستد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون فوتبال روی حرفش می ایستد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید