محافظی که حساسیت لمسی نمایشگر را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهد!

به گزارش وبلاگ زیبا، این روز ها نمایشگر های لمسی مورد استفاده در گوشی های هوشمند، تبلت ها و ابزار های پوشیدنی نسبت به فناوری های مشابه در چند دهه پیش پیشرفته تر شده اند، اما هنوز هم جای بهبود دارند. تاخیر صفحات لمسی نیز با گذشت زمان بهبود یافته اند. اکنون بیشتر گوشی های هوشمند تأخیر حدود 80 میلی ثانیه دارند.

محافظی که حساسیت لمسی نمایشگر را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهد!

به گزارش وبلاگ زیبا، محققان دانشگاه کارنگی ملون به تازگی یک میانبر هوشمندانه برای بهبود تأخیر صفحات لمسی بدون تغییر در سخت افزار ارائه نموده اند. آن ها با افزودن یک فیلم پلاستیکی بر روی صفحه نمایش لمسی که در مجموعه ای از برآمدگی های کوچک به ارتفاع تنها پنج میکرون پوشیده شده اند، پیروز به انجام این کار شده اند. این برجستگی ها برای چشم انسان نامرئی هستند و به سختی می توان آن ها را به عنوان حرکت انگشت روی فیلم اعمال شده تشخیص داد.

آن ها مانند خاراندن ناخن روی یکی از آن تصاویر عدسی شکل هستند که به نظر می رسد با تغییر زاویه دید و کشیدن نوک انگشت یا قلم روی آن حرکت می نمایند. الگوی برآمدگی ها یک ارتعاش صوتی ظریف ایجاد می نماید که اغلب در محدوده فراصوت خارج از شنوایی انسان قرار می گیرد. گوش کاربر نمی تواند ارتعاشات فراوری شده را بشنود، اما یک میکروفون می تواند صدا های فراوری شده را ضبط کند و سرعت و جهت تعامل صفحه لمسی را با تاخیری در حدود 28 میلی ثانیه مشخص کند.

میکروفون ها نمی توانند از روی ارتعاشات تشخیص دهند که انگشت یا قلم کدام قسمت صفحه لمسی را لمس نموده است. آن ها از داده های صوتی همراه با داده های موقعیت دقیق تری که به وسیله خود صفحه لمسی خازنی گرفته شده است برای ایجاد یک مدل یادگیری ماشینی و به منظور پیش بینی این موضوع استفاده می نمایند. این روش همیش %100 دقیق نیست، اما به مقدار ای دقیق است که دستگاه های صفحه لمسی را بسیار پاسخگوتر و واکنش پذیرتر می نماید و تاخیر را به 16 میلی ثانیه و خطای فاصله را به حدود پنج میلی متر می رساند. کاربر هنگام استفاده از یک دستگاه لمسی با استفاده از این فناوری، سرعت بیشتری را به ویژه در هنگام یادداشت برداری احساس خواهد نمود.

منبع: gizmodo

منبع: فرارو

به "محافظی که حساسیت لمسی نمایشگر را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محافظی که حساسیت لمسی نمایشگر را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید