مراسم جمع آوری یاری به سیل زدگان در دوبلین برگزار گردید

به گزارش وبلاگ زیبا، لندن - خبرنگاران - در مراسمی که باهدف افزایش مناسبات فرهنگی میان ایران و ایرلند و با حضور سفرا، دیپلماتها، شهروندان ایرلندی، مسلمانان و ایرانیان مقیم این کشور در شهر دوبلین برگزار گردید، سفیر کشورمان شرکت کنندگان را به مساعدت و یاری اقتصادی به سیل زدگان کشور تشویق کرد.

مراسم جمع آوری یاری به سیل زدگان در دوبلین برگزار گردید

به گزارش روزدوشنبه وبلاگ زیبا، دراین مراسم که به ابتکارسفارت جمهوری اسلامی و بادعوت مشترک سفیر ایران و شهردار دوبلین صورت گرفت، ابتدا سرودهای ملی ایران و ایرلند نواخته شد و سپس مسعود اسلامی سفیر کشورمان به سخنرانی پرداخت.

وی درباره فعالیتهای فرهنگی، ظرفیتهای توسعه روابط دوستی دو کشور و همچنین حادثه اخیر سیل در تعداد زیادی از استانهای ایران و مسائل ناشی از آن اشاره نمود و ضمن تشکر از حضور میهمانان به خصوص شهردار دوبلین، همگان را نسبت به مساعدت به سیل زدگان ترغیب کرد.

درهمین حال نیال رینگ Ardmheara Nial Ring شهردار دوبلین نیز با اشاره به قرابتهای فرهنگی و سیاسی دو کشور، به شباهتها در تاریخ دو ملت ایران و ایرلند اشاره نمود و از اثرات قحطی تحمیلی استعمار انگلیس در دو کشور سخن گفت. وی همچنین باسیل زدگان و مصیبت دیدگان اخیر حوادث طبیعی کشورمان ابراز همدردی کرد.

سپس گروه موسیقی نوا، متشکل از دو نوازنده ایرانی و یک نوازنده ایرلندی، چند قطعه موسیقی فاخر سنتی نواختند.

در پی وقوع بارشهای سنگین و کم سابقه از ابتدای سال در استانهای شاقتصادی، غربی و جنوب غربی کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و اقتصادی فراوانی واردشده است و در این میان، استانهای گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیبها را متحمل شده اند.

شبک**اروپام ** هـ ن **1708

منبع: ایرنا

به "مراسم جمع آوری یاری به سیل زدگان در دوبلین برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم جمع آوری یاری به سیل زدگان در دوبلین برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید