مراسم سنتی اود چرشنبه سی در شهرستان شوط آذربایحان غربی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ زیبا، مدیر میراث فرهنگی شهرستان مامو گفت: مراسم سنتی اود چرشنبه سی در شهرستان شوط آذربایحان غربی برگزار گردید.

مراسم سنتی اود چرشنبه سی در شهرستان شوط آذربایحان غربی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ زیبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، علی خورابلو، در ارتباط با برگزاری مراسم سنتی اود چرشنبه سی در شهرستان شوط اظهار کرد: این مراسم همزمان با دومین چهارشنبه اسفند ماه و با حضور پرشور مردم و اهالی در روستای خوک از توابع شهرستان شوط برگزار گردید.

او اضافه کرد: شناسایی، احیا، حفظ و معرفی میراث فرهنگی ناملموس که جزو اندوخته های تاریخی و فرهنگی اقوام هستند، اهمیت بالایی در نشر آداب، سنن و آیین های قدیمی کشور دارد.

مدیر میراث فرهنگی ماکو ادامه داد: با توجه به اینکه رویدادها و رسوم سنتی می توانند به عنوان جاذبه های گردشگری ظرفیت خاصی داشته باشد، بنابراین اداره کل میراث فرهنگی استان با برگزاری برنامه های مختلف سعی در احیای این آداب و رسوم کهن دارد.

او مطرح نمود: چهارشنبه اول اسفند ماه نیز مراسمی با عنوان سو چرشنبه سی در ماکو برگزار گردید که در این مراسم دختران ملبس به لباس زیبای بومی آذربایجانی با همراهی موسیقی سنتی مغام، کوزه های سفالی را از آب رودخانه پر نموده و به صورت نمادین آغاز به خواندن دکلمه و بایاتی ها می کردند.

منبع: میراث آریا

به "مراسم سنتی اود چرشنبه سی در شهرستان شوط آذربایحان غربی برگزار گردید" امتیاز دهید

1 کاربر به "مراسم سنتی اود چرشنبه سی در شهرستان شوط آذربایحان غربی برگزار گردید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم سنتی اود چرشنبه سی در شهرستان شوط آذربایحان غربی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید