مقبره خواجه اتابک برای احداث فرهنگسرا تحویل شهرداری می گردد

به گزارش وبلاگ زیبا به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، با تاکید استاندار کرمان مقرر شد مقبره خواجه اتابک برای احداث فرهنگسرا تحویل شهرداری کرمان گردد.

مقبره خواجه اتابک برای احداث فرهنگسرا تحویل شهرداری می گردد

صبح امروز معاونان عمرانی و سیاسی امنیتی استاندار به همراه سرپرست شهرداری کرمان و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از مجموعه بافت تاریخی شهر کرمان بازدید کردند.

در این بازدید که چند ساعت به طول انجامید، بر حسب دستور استاندار کرمان و طی صورتجلسه تنظیم شده مقرر شد، مجموعه مقبره خواجه اتابک در خیابان ابوحامد و محوطه اطراف آن که هم اکنون در اختیار میراث فرهنگی است، برای احداث فرهنگسرا در اختیار شهرداری کرمان قرار گیرد.

سرپرست شهرداری کرمان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه شهرداری برای انجام اقدامات مختلف فرهنگی در سطح شهر نهایت کوشش خود را می نماید، توضیح داد: عملیات بازسازی خواجه اتابک از چند روز آینده برای احداث فرهنگسرا شروع می گردد.

حریق منزل مسکونی در خیابان مدیریت

حریق انبار یک ساختمان مسکونی در خیابان مدیریت با کوشش آتش نشانان مهار و خاموش شد.

در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز پیغام آتش نشانی و اعلام حریق انبار یک منزل مسکونی در خیابان مدیریت ساختمان مسکونی، آتش نشانان ایستگاه شماره شش به محل حادثه اعزام شدند.

بر اساس این گزارش این انباری حاوی مواد قابل اشتعال بود که متاسفانه آتش سوزی باعث شعله و دود زیاد شده بود.

آتش نشانان پس ازقطع برق و گاز ساختمان به ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

آتش نشانان در ادامه همچنین نیز به طور همزمان با استفاده از چند رشته لوله آبرسانی خود را به کانون آتش سوزی رساندند و شعله های آتش را مهار کردند.

آتش نشانان پس از تخلیه دود از ساختمان و نیز ارائه تذکرات ایمنی لازم به ماموریت خود سرانجام دادند.

زیرسازی و آسفالت معابر منطقه چهار

شهردار منطقه چهار کرمان از زیرسازی و آسفالت برخی از معابر این منطقه اطلاع داد.

علی نیک طبع گفت: کوچه شماره 27 (بن بست مصطفوی) واقع در خیابان هفده شهریور به میزان 240 مترمربع زیرسازی و آسفالت شده است.

وی ادامه داد :همچنین کوچه شماره دو (بن بست افشار) واقع در خیابان شهید دستغیب به میزان 230 مترمربع و کوچه شماره 67 (بن بست دوم) واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی به میزان 180 مترمربع آسفالت شده است.

نیک طبع با اشاره به اینکه این اقدامات با کوشش معاونت فنی و عمرانی منطقه و مشارکت شهروندان انجام گرفته است، اضافه نمود: مردم می توانند با پرداخت به موقع عوارض سالانه خود، شهرداری را در اجرای این گونه اقدامات کمک نمایند.

وی هدف از این اقدامات را زیباسازی و بهسازی فضاهای شهری و خدمت رسانی بهتر و بیش تر به شهروندان دانست.

اجرای نهضت آسفالت با کیفیت استاندارد

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان از شروع اجرای فاز اول نهضت آسفالت با اعتبار 53 میلیارد تومان اطلاع داد.

محمدرضا فرقانی با بیان اینکه این مبلغ بخشی از اعتبار 100 میلیاردی فایناس داخلی مصوب در شورای اسلامی شهر است، گفت: گرچه سازمان عمران شهرداری توان انجام عملیات آسفالت معابر شهری را دارد اما منابع اقتصادی شهرداری کرمان محدود است و این پروژه عظیم در دو فاز و به وسیله سرمایه گذاری اجرا می گردد.

وی اولویت کار آسفالت معابر شهر کرمان را بر اساس لیست ارائه شده از سوی شورای شهر کرمان و همچنین لیست مشخص شده در دوره مدیریت شهردار سابق عنوان و تاکید نمود: کوچه هایی که خودکمک آن ها پرداخت شده، کوچه های بالای 14 متر معابر اصلی و روکش برخی از خیابان ها و بزرگراه ها در اولویت اصلی نهضت آسفالت هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان با بیان این که کیفیت آسفالت سازمان عمران در حد استاندارد است، اضافه نمود: اشکالات موجود در کارخانه سنگ شکن و فراوری مصالح این سازمان نیز رفع شده و به حد مطلوب رسیده است.

به گفته فرقانی شرکت های پیمانکارِ دخیل در پروژه نهضت آسفالت برای ارائه بهترین کیفیت آسفالت، طی صورت جلسه ای در حضور استاندار قول مساعد داده اند.

وی با بیان اینکه حفاری های سطح شهر با هماهنگی و مجوز شهرداری کرمان صورت می گیرد، توضیح داد: طبق قانون، شهرداری موظف است معابر اصلی و شرکت های حفار، معابر فرعی را آسفالت نمایند و مجوز شرکت هایی که بدون هماهنگی با شهرداری کرمان حفاری نمایند لغو می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مقبره خواجه اتابک برای احداث فرهنگسرا تحویل شهرداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقبره خواجه اتابک برای احداث فرهنگسرا تحویل شهرداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید