گردشگری و نیل به اشتغال پایدار از اهداف توسعه شهر بم است

به گزارش وبلاگ زیبا، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، گردشگری و نیل به اشتغال پایدار از اهداف توسعه شهر بم است.

گردشگری و نیل به اشتغال پایدار از اهداف توسعه شهر بم است

هادی شهسوارپور به اقدامات اجرا شده در زمینه توسعه جهانگردی شهر بم اشاره نمود و اظهار کرد: بم شهری با پتانسیل های جهانگردی بالا است که برای استفاده بهینه از آنها یکسری سیاست و اولویت ها باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار بم با اشاره به اینکه از جمله گامهایی که در راستای تحقق این سیاست ها برداشته شده، اجرای برنامه ای در قالب سه دوره زمانی (کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت) است، اضافه نمود: ظرفیت های بم را به سه بخش (کشاورزی، صنعتی و جهانگردی) تقسیم نموده ایم، اولین ظرفیت که بیشترین فراوانی را داشت، کشاورزی و دیگری جهانگردی بود که بعد از زلزله جایگاه خود را از دست داد و از اهدافش دور ماند، زیرا بیشتر کوشش ها صرف بازسازی شهر بم شده بود.

او به برنامه های مد نظر فرمانداری بم برای تحول شرایط جهانگردی این شهرستان اشاره نمود و گفت: تدوین سند جهانگردی از مهمترین برنامه های مدنظر برای ترسیم آینده صنعت جهانگردی بم در نظر گرفته شده است. در این سند ما به سه سوال اساسی پاسخ می دهیم اول اینکه هدف ما در صنعت جهانگردی بم چیست؟ دوم اینکه جایگاه این صنعت در شهر بم چگونه است؟ و در آخر اینکه چه اقداماتی برای رسیدن به این اهداف می خواهیم انجام دهیم.

شهسوارپور ادامه داد: تمام اقداماتی که در زمینه معرفی ظرفیت ها و زیرساخت های جهانگردی باید انجام میشد در قالب این سند دیده شده و آن را تحت عنوان سند جهانگردی منطقه شرق استان در کمیسیون جهانگردی استان به تصویب رساندیم.

او به منظره جهانگردی شهرستان بم اشاره نمود و گفت: جذب 2.5 میلیون جهانگرد ایرانی و خارجی در سال، استفاده از ظرفیت جهانگردی ارگ قدیم، احیای اماکن تاریخی که در زلزله سال 82 تخریب شدند، راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی برای توسعه جهانگردی مقرون به صرفه، توجه به غذاهای سنتی و محلی و برگزاری جشنواره های متنوع در فصول مختلف سال از اهدافی است که برای توسعه جهانگردی بم در این منظره در نظر گرفته شده است.

فرماندار بم به اقداماتی که به وسیله مسئولان این شهرستان برای ارتقای شرایط جهانگردی بم انجام گرفته اشاره نمود و اضافه نمود: ساماندهی کوچه باغ های بم و بروات و بعلاوه پیگیری ثبت تمدن قناتی و باغ شهر جهانی را در دستور کار قرار دادیم و در سالهای آینده نیز در پی آن هستیم که در این راستاها مجتمع های تفریحی و جهانگردی ایجاد کنیم تا اشتغال پایدار را در این منطقه توسعه دهیم.

او ادامه داد: ما یک برنامه کوتاه مدت داشتیم که تقریبا اجرا شده است و برنامه های میان مدت مانند توسعه اقامتگاه های بومگردی، حضور و ماندگاری جهانگردان، ایجاد راستا جهانگردی میان ارگ تاریخی و کویر را همچنان دنبال می کنیم، زیرا ما بکرترین نقاط کویری را در بم داریم.

شهسوارپور گفت: بزودی یک منطقه ویژه جهانگردی در کویر بم به مساحت 5هزار هکتار ساخته خواهد شد و برای برنامه بلند مدت نیز سند جهانگردی را در دستور کار داریم.

او بیان نمود: برای بیشتر شناساندن ظرفیت های جهانگردی بم با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر و شهرداری جلساتی داشتیم و از تمامی دست اندرکاران خواستیم که کتابهایی با گزیده هایی از خاطرات جهانگردان خارجی در بم تدوین و به سفارتخانه های مختلف در کشورهای گوناگون جهان ارسال نمایند تا مردم جهان سطح بالای امنیت و ظرفیت های جهانگردی بم را بیشتر بشناسند.

فرماندار بم تاکید نمود: موضوع مهم دیگر خواهرخواندگی میان شهر بم با دیگر شهرهای ایران و جهان است که در این زمینه با شهرهای داخلی همانند یزد اجرا شده و همدان در حال برنامه ریزی است. در سطح بین المللی نیز خواهرخواندگی با شهرهای کشور ایتالیا که تشابه فرهنگی و تاریخی با شهرهای ایران دارند، در حال اتفاق است.

او اعلام کرد: در حال حاضر زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت جهانگردی بم همانند سیستم حمل و نقل، تاسیسات جهانگردی و اقامتگاه های بومگردی فراهم شده و امید است در آینده ای نزدیک با همکاری نهادها و ارگان های مرتبط به جایگاه با ثباتی در صنعت جهانگردی بم برسیم.

منبع: همگردی

به "گردشگری و نیل به اشتغال پایدار از اهداف توسعه شهر بم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری و نیل به اشتغال پایدار از اهداف توسعه شهر بم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید