هشدار مرال آکشنر در خصوص کمپین های انتخاباتی در ترکیه

به گزارش وبلاگ زیبا، رهبر حزب خوب٬ استفاده از زبان تهدید و خشونت در سخنرانی های انتخاباتی را عامل تفرقه دانست.

هشدار مرال آکشنر در خصوص کمپین های انتخاباتی در ترکیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ زیبا به نقل از روزنامه ینی چاغ٬ مرال آکشنر رهبر حزب خوب دیروز در شهر بودروم و در جمع طرفداران ائتلاف ملت٬ سخنرانی کرد.

مرال آکشنر که در این دوره از انتخابات٬ همراه با کمال کلچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق٬ ائتلاف ملت را تشکیل داده٬ در خصوص کمپین های انتخاباتی گفت: آن چه روز یکشنبه برگزار می گردد٬ انتخابات شهرداری های ترکیه و شوراهای استانی است و نه انتخابات سراسری. چرا باید یک انتخابات محلی را به نبرد حیات و ممات تبدیل نموده و مداوماً از این مساله صحبت کنیم که ترکیه با خطر تهدید بقای ملی روبرو است؟

آکشنر در ادامه اضافه کرد: ادبیات سیاسی تند٬ خشن و تفرقه برانگیز و قطبی کردن جامعه ترکیه به سود هیچ کسی نیست و من نسبت به عواقب چنین رفتارهایی هشدار می دهم.

خانم مرال آکشنر در دوران خانم تانسو چیللر نخست وزیر اسبق ترکیه٬ مدتی وزیر کشور بود. او بعدها به حزب حرکت ملی پیوست، اما پس از بروز اختلاف با دولت باغچلی٬ همراه با تعدادی از همفکران خود انشعاب نموده و حزب خوب را تاسیس کرد.

آکشنر در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 میلادی حاضر نشد به عنوان بخشی از جبهه ائتلاف مخالفین٬ عبدالله گل را به عنوان نامزد همه مخالفین بپذیرد و خاطرنشان کرد که به طرفداران خود قول داده که شخصاً وارد رقابت گردد. او توانست به عنوان رقیب اردوغان و دیگر نامزدها٬ 7 درصد از آرای مردم ترکیه را به دست بیاورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار مرال آکشنر در خصوص کمپین های انتخاباتی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مرال آکشنر در خصوص کمپین های انتخاباتی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید