ادبیات

با هتل های عجیب ایران آشنا شوید

هتل های عجیب ایران، عنوانیست که به این مقاله اختصاص دادیم تا در آن هتل های غیرمعمول و شگفت انگیز موجود در کشور خودمان را به شما عزیزان معرفی کنیم. همانطور که می دانید ایران سرشار از جاذبه های گردشگری مختلف است و همین امر باعث شده تا افرادی که به تماشا...

11 شهریور 1401

چرا مغز همواره بیشتر می خواهد؟

اکنون محققان از مدل های رایانه ای استفاده نموده اند تا شرح دهند که چرا ما دائماً بیشتر و بیشتر به چیز های مادی میل داریم، حتی وقتی که آن ها احساس ناخوشایندی در ما ایجاد می نمایند.

31 مرداد 1401

چطور در تعطیلات عید، از ماندن در خانه لذت ببریم؟

در این بین، افرادی هم هستند که تمام روزهای سالِ گذشته را کار نموده اند، در کوشش و تکاپو بوده اند و ترجیح می دهند تعطیلات عید را طورِ دیگری بگذرانند. اغلب این افراد که خودِ من هم جزوشان هستم، دوست دارند از این فرصت برای پناه بردن به تنهایی خویش استفاده...

14 مرداد 1401

مجموعه شعر طره رونمایی شد

خبرنگاران/گیلان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان و یکی از منتقدان ادبی استان، مجموعه شعر طره اثر پونه نیکوی در رشت رونمایی شد.

16 آذر 1400

ثبت نام در سومین نمایشگاه کتاب منطقه آزاد کیش شروع شد

تهران (پانا) - ثبت نام در سومین نمایشگاه کتاب منطقه آزاد کیش از امروز چهارم مهرماه 1400 شروع و تا نهم ماه جاری ادامه دارد.

16 مهر 1400

روایت زندگی شاعری که ولادیمیر پوتین و آبراهام لینکلن آثارش را خوانده اند!

کتاب خریدة القصر اثر عمادالدین اصفهانی قدیمی ترین کتابی است که از شاعری خیام سخن گفته است.

5 شهریور 1400

45 اثر با موضوع شهدا و رزمندگان قم در راه انتشار

معصومه فراهانی مدیر دفتر ادبیات پایداری و مقاومت کتاب جمکران درباره همکاری با دبیرخانه کنگره 6000 شهید استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب در قم گفت: در راستای این همکاری، 45 اثر با موضوع شهدا و رزمندگان قم در حال تدوین و نگارش است.

3 مرداد 1400

حمایت اقتصادی و علمی رسانه ملی از رساله های دکتری و انتها نامه های کارشناسی ارشد حقوق و رسانه

معاونت حقوقی و امور مجلس رسانه ملی در راستای دستیابی به راهکارهای علمی در ارتقای بهره وری تولیدات رسانه ای و توسعه و تعمیق رهیافت های حقوقی در روبرو با موضوعات مرتبط با سازمان صدا و سیما، از رساله های دکتری و سرانجام نامه های کارشناسی ارشد مرتبط با موضوعات...

15 فروردین 1400

صالحی صدمین سالروز تولد احمد سمیعی را تبریک گفت

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن توئیت سید عباس صالحی آمده است:

14 اسفند 1399

فرج در دشتستان آرام گرفت

خبرنگاران/بوشهر پیکر فرج الله کمالی، شاعر محلی سرای دشتستانی عصر روز گذشته -یکشنبه 21 اردیبهشت ماه- با بدرقه جمعی از دوستدارانش در برازجان تشییع و به خاک سپرده شد.

17 تیر 1399

ملاقات با بزرگترین مجسمه ایران

مجسمه ساز کردستانی ـ هادی ضیاء الدینی ـ خالق بزرگترین تندیس یادبود مقاومت مردم کردستان در هشت سال جنگ تحمیلی است. تندیسی که او ساخته در پارک جنگلی آبیدر سنندج نصب شده است.

9 تیر 1399

بزرگداشت کیارستمی از لندن تا سیدنی

مرکز فیلم کلوزآپ لندن و جشنواره فیلم سیدنی این روزها میزبان بزرگداشت عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران است.

18 خرداد 1399

حسن انوشه درگذشت

حسن انوشه، نویسنده، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی درگذشت.

13 خرداد 1399

سفر ملت عشق با فورد در برابر فراری

گروه فرهنگی خبرنگاران، در ایام نوروز، کتاب ها و فیلم های مختلفی را برای مطالعه و تماشا به مخاطبانش پیشنهاد میکند.

18 اردیبهشت 1399

آثار ترجمه ای باید با جامعه پذیرنده متناسب باشد

یک استاد دانشگاه در رابطه با ارزش آثار ترجمه شده، گفت: آثار ایرانی تا زمانی که ترجمه نشده اند جزو فرهنگ فارسی است ولی وقتی ترجمه می شوند جزو فرهنگ آن کشور مقصد می شوند؛ بنابراین باید آثاری که ترجمه می شوند با جامعه پذیرنده متناسب کنیم.

8 فروردین 1399

جشنواره های فجر نماد هنر ایران است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر ایرانی ارتباط وسیع و عمیقی با مردم داشته و جشنواره های فجر نیز نماد هنر ایران بودند و این را در فضای این دهه نشان خواهند داد.

29 اسفند 1398

کشاورزی قراردادی همزیستی متوازن زنجیره فراوری کشاورزی و محصول صنعتی است

موفقیت کشاورزی قراردادی در شبکه تعاون روستایی ایران به چارچوب قانونی، ترتیبات نهادی، حمایت های اقتصادی و پشتیبانی فنی کلیه ذی نفعان و ذی مدخلان وابسته است.

25 اسفند 1398

چاقوکشی؛ فیلم معمایی مهیجی که مورد تمجید منتقدان نهاده شد

فیلم چاقوکشی (Knives Out) از آخر هفته گذشته در سینماهای ایالات متحده اکران خود را شروع نموده و در عین حال میان آثاری قرار گرفته که توجه منتقدان را به خود جلب نموده است.

27 دی 1398

ابوتراب خسروی؛ برنده جایزه جلال آل احمد و هوشنگ گلشیری

روزنامه همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: می گوید من کاری جز نوشتن بلد نیستم؛ نویسنده ای که کارنامه اش چندان پر و پیمان نیست، اما هر کدام از کتاب هایش به آثار قابل توجه دنیای ادبیات فارسی بدل شده اند.

25 آذر 1398

پیغام تبریک رئیس سازمان میراث فرهنگی به مناسبت روز خبرنگار

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیامی، فرارسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت.

14 مهر 1398
تعداد: (26)