واشنگتن و سئول رزمایش های مشترک خود را کاهش می دهند

به گزارش وبلاگ زیبا، شبکه ان بی سی گزارش داد آمریکا و کره جنوبی بهار 2019 شدت دو رزمایش مشترک خود را که هر سال در آن شرکت می نمایند، کاهش می دهند.

واشنگتن و سئول رزمایش های مشترک خود را کاهش می دهند

به گزارش، شبکه ان بی سی آمریکا آدینه گزارش داد ­آمریکا و کره جنوبی بهار 2019، شدت دو رزمایش مشترک خود را که هر سال در آن شرکت می نمایند، کاهش می دهند.

بنابر اعلام شبکه ان بی سی، رزمایش های کی ریزالاو Key Resolve و فول ایگل Foal Eagle این بار جای خود را به تمرینی ویژه برای یک مأموریت خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این تصمیم در صورتی که تأیید گردد در پی برگزاری دومین نشست بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گرفته می گردد که روز پنجشنبه بدون نتیجه انتها یافت.

بنابر اعلام شبکه ان بی سی، مسئولان آمریکایی علاقه دارند که بگویند تصمیم به کوچک کردن این رزمایش ها از خیلی وقت پیش مد نظر قرار گرفته بود و ربطی به این نشست ندارد. واشنگتن و سئول قرار است در روز های آینده در این خصوص خبری را اعلام نمایند.

رئیس جمهور آمریکا در انتها نخستین نشست خود با رهبر کره شمالی که ماه ژوئن سال 2018 در سنگاپور برگزار گردید، گفته بود که میخواهد این تمرین های نظامی مشترک را به علت هزینه بسیار بالای آن ها به حال تعلیق بیاورد. معمولا ده ها هزار سرباز دو کشور در رزمایش های کی ریزالو (تمرین فرماندهی) و فول ایگل (تمرین نبرد) شرکت می نمایند. پیونگ یانگ این رزمایش ها را تمرین حمله به کره شمالی تلقی می نماید.

حدود 28 هزار و 500 سرباز آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند، میراثی به جا مانده از دوران جنگ دو کره (1953-1950) که با یک معاهده ترک مخاصمه و نه صلح انتها یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واشنگتن و سئول رزمایش های مشترک خود را کاهش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن و سئول رزمایش های مشترک خود را کاهش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید