ورود وزیر خارجه اردن به عراق

به گزارش وبلاگ زیبا، منابع خبری از ورود وزیر امور خارجه اردن به عراق برای آنالیز پرونده های سیاسی و امنیتی منطقه و مقابله با داعش خبر دادند.

ورود وزیر خارجه اردن به عراق

خبرگزاری آلمان گفت که ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن امروز (چهارشنبه) وارد عراق شد.

طبق این گزارش، قرار است که الصفدی در این سفر با برهم صالح، رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر، محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق و چند مقام سیاسی دیگر این کشور ملاقات و گفت وگو کند.

خبرگزاری آلمان به نقل از منابع مطلع همچنین گزارش داد، قرار است که الصفدی با فؤاد حسین، همتای عراقی خود در مقر وزارت خارجه عراق نیز ملاقات و گفت وگو کند. دو طرف درباره روابط دوجانبه، منافع مشترک میان امان و بغداد، کوشش های منطقه ای و بین المللی برای مقابله با داعش گفت وگو می نمایند.

طبق گزارش این خبرگزاری، همچنین قرار است که فؤاد حسین و الصفدی در این ملاقات تهدیدات علیه منطقه به دنبال حمله هوایی ترکیه به شمال عراق، اوضاع در سوریه، لیبی و یمن و ضرورت همبستگی عربی برای حل و فصل مسائل و دور کردن منطقه از درگیری را آنالیز نمایند.

به همین دلیل، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای در این باره گفت که فؤاد حسین و ایمن الصفدی بعد ازظهر امروز و پس از ملاقات کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را در حضور عکاسان و فیلمبرداران شبکه های تلویزیونی و خبرگزاری های بین المللی بدون حضور وبلاگ زیبا برگزار خواهند کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ورود وزیر خارجه اردن به عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود وزیر خارجه اردن به عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید