گفت وگوی پمپئو با الکاظمی با موضوع ائتلاف بین المللی آمریکا

به گزارش وبلاگ زیبا، خبرنگاران : نخست وزیر عراق و وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه، آینده همکاری میان عراق و ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا را آنالیز کردند.

گفت وگوی پمپئو با الکاظمی با موضوع ائتلاف بین المللی آمریکا

به گزارش وبلاگ زیبا به نقل از فارس، دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق در بیانیه ای اظهار داشت: مصطفی الکاظمی روز سه شنبه یک تماس تلفنی از سوی مایک پامپئو وزیرخارجه آمریکا دریافت کرد که طی آن دو طرف درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و همچنین تحولات اوضاع در منطقه گفت وگو کردند.

بر اساس بیانیه مذکور، نخست وزیر عراق و وزیر خارجه آمریکا در این تماس تلفنی، توسعه همکاری های میان دو کشور در زمینه های مختلف را نیز مورد آنالیز قرار دادند که از جمله آن آنالیز آینده همکاری میان عراق و ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در سایه افزایش قدرت عراق در مبارزه با تروریسم بود.

کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا اطلاع داد که بخشی از نیروهای آمریکایی طی ساعت های آینده خاک عراق و افغانستان را ترک می نمایند.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می کرد، اضافه نمود: تعداد نظامیان آمریکا در عراق از 3200 نفر به 2500 نفر کاهش می یابد.

میلر تاکید نمود که دستورات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره خروج از عراق و افغانستان اجرا خواهد شد و این تصمیم پس از رایزنی با شورای امنیت ملی و فرماندهان نظامی اتخاذ می گردد.

ائتلاف بین الملی موسوم به ضد داعش طی ماه های گذشته تعدادی از پایگاه های نظامی را تحویل ارتش عراق داده است.

خروج نیرو های آمریکایی از عراق، مطالبه مردم و مصوبه مجلس این کشور است که طی توافق میان بغداد-واشنگتن قرار است بر اساس جدول زمان بندی صورت گیرد و همه نیرو های آمریکایی خاک این کشور را ترک نمایند.

منبع: اقتصادنیوز

به "گفت وگوی پمپئو با الکاظمی با موضوع ائتلاف بین المللی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی پمپئو با الکاظمی با موضوع ائتلاف بین المللی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید