یک روز مجذوب کننده در پارک های جنگلی تهران

به گزارش وبلاگ زیبا، اگر در تعطیلات سه روزه فرصت نکردید جایی بروید یا حوصله شلوغی جاده ها را نداشتید، یک برنامه تفریحی یک روزه برای آخرین روز تعطیلی خود ترتیب دهید.

یک روز مجذوب کننده در پارک های جنگلی تهران

تهران در کنار همه شلوغی هایش، زیبایی های بسیاری را در خود جای داده است. پارک های زیادی در تهران وجود دارند که به بهبود هوا و فراوری اکسیژن برای تنفس و هوای پاک یاری شایانی می نمایند. تعداد پارک های تهران بیش از 2100 مورد است که در این بخش از وبلاگ زیبا قصد داریم تعدادی پارک جنگلی در تهران را معرفی کنیم تا برای گشت وگذار و تعطیلات آخر هفته بتوانید از آن ها استفاده کنید.

پارک های جنگلی تهران

اگر برای یک تعطیلات یک روزه در پی آن هستید که شلوغی شهر تهران را پشت سر گذاشته و به دل طبیعت بروید، این پارک های جنگلی می توانند برای شما پیشنهاد مناسبی باشند.

پارک جنگلی سوهانک

اگر می خواهید در تهران باشید و جنگل های شمال کشور برای شما تداعی گردد، به منطقه سوهانک بروید. در این پارک 500 هکتاری گونه های درختی خاصی وجود دارد که زیبایی های پارک را دوچندان نموده است. قرار گرفتن در این فضای خوش آب و هوا برای هر فردی خوشایند است.

در این پارک علاوه بر پیک نیکی خاطره انگیز، می توانید از هوای مطلوب محیط نیز نهایت لذت را ببرید و ساعات خوشی را سپری کنید.

پارک لویزان

بزرگ ترین فضای سبز مرکز، پارک جنگلی لویزان است. این جنگل زیبا در سال 1346 در منطقه 4 تهران تاسیس شد و با طبیعت بی مثالی که دارد، در زمان کوتاهی محبوبیت بالایی کسب کرد.

در این پارک گردشگران می توانند از زمین های ورزشی، زمین بازی بچه ها، زمین های پینگ پنگ، استخر و سونا بهره ببرند. پوشش های گیاهی موجود در این پارک که سبب زیبایی دوچندان آن شده است عبارت اند از: چنار، سرو خمره ای، کاج، سرو نقره ای، ارغوان و اقاقیا.

پارک جنگلی چیتگر

امکان ندارد در غرب تهران زندگی کنید و تا به امروز به این پارک نرفته باشید. پارک جنگلی چیتگر یک پارک جنگلی در تهران است که وسعت زیادی دارد و در سال 1342 افتتاح شده است.

وجود تعداد فراوان درختان در این جنگل سبب شد که هوایی دلپذیر را در منطقه ها اطراف ببینیم. قرارگیری دریاچه چیتگر در جوار این پارک، چشم اندازی بی همتا را پدید آورده که می توانید در ارتفاعات پارک به تماشای آن بنشینید.

جنگل سرخه حصار

پارک جنگلی سرخه حصار یکی از پارک های ملی ایران است که اهمیت بسزایی دارد. این پارک در سال 1349 در زمینی به مساحت 850 هکتار ایجاد شد که دارای قسمت هایی همانند: کلینیک گل و گیاه، کمپ بازپروری معتادین، جهت آموزش ترافیک، جهت دوچرخه سواری و سالن کشتی است که بازدید نمایندگان می توانند از آن ها تماشا نمایند.

پارک جنگلی افرا

پارک جنگلی افرا در آزاد راه خلیج فارس، حدود 66 هکتار مساحت دارد و جلوه زیبایی به منطقه مورد نظر بخشیده است. این پارک 3 کیلومتر باغ راه دارد که پیاده روی در آن بسیار لذت بخش است.

زمین چمن چند منظوره، زمین فوتبال و زمین بازی بچه ها از دیگر سرگرمیاتی است که در این پارک وجود دارد. وجود یک باغچه 6 هزار متری در این پارک زیبایی های آن را دوچندان نموده است.

پارک لتمان کن

در ارتفاعات منطقه 22 تهران یک پارک جنگلی وجود دارد که بسیاری از مردم آن را نمی شناسند. پارک جنگلی لتمان کن در نزدیکی آبشار تهران و در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا واقع شده که همین امر سبب شده چشم انداز ای تماشای از این مکان قابل مشاهده باشد. این پارک انتخابی مناسب برای پیاده روی در جهتی دلباز است.

این بوستان جنگلی در جهت بادهای شرقی و غربی تهران قرار گرفته است و همین امر دلیلی برای لطافت هوای منطقه ها اطراف شده است که با قرارگیری در آن مکان به وضوح تجربه اش می کنید.

اگر تجربه سرگرمی در شهرهای نزدیک تهران را دوست دارید، غار نمکی گرمسار جاذبه ای نفس گیر را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب سی دشت گیلان، دشت توت فرنگی ها را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "یک روز مجذوب کننده در پارک های جنگلی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روز مجذوب کننده در پارک های جنگلی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید