آب سیب برای یبوست

به گزارش وبلاگ زیبا، آیا از یبوست رنج می برید؟ شما ممکن است از ملین های مختلفی استفاده نموده باشید ولی هنوز هم دچار یبوست باشید.

آب سیب برای یبوست

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آیا از یبوست رنج می برید؟ شما ممکن است از ملین های مختلفی استفاده نموده باشید ولی هنوز هم دچار یبوست باشید.

یبوست - بیماری یا مشکل

یبوست بیماری نیست ولی یک علامت است. هنگامی که حرکات روده کمتر از سه بار در هفته رخ دهد، گفته می گردد فرد دچار یبوست شده است. حرکات روده در این طی این مدت بسیار دردناک است. تقریباً همه ما این مشکل را در برهه ای از زمان تجربه می کنیم. اگر تنها برای یک روز حرکات روده مناسب نداشته باشید، فکر نکنید که دچار یبوست شده اید. اگر حرکات روده کمتر از سه بار در هفته رخ دهد، ممکن است دچار یبوست بشوید.

علل ایجاد یبوست

دلیل اصلی یبوست جذب آب زیاد به وسیله روده بزرگ است. وظیفه کولن جذب آب اضافی مواد غذایی گوارش شده است که وارد روده بزرگ می شوند. ولی اگر کولن آب را بیش از حد جذب کند یا انقباض عضله کولن کند باشد، مدفوع سخت و خشک می گردد. بنابراین، فرد در دفع آن دچار مشکل می گردد. یبوست بعلاوه به خاطر رژیم غذایی نامناسب هم ایجاد می گردد. اگر مواد غذایی دریافت شده فاقد اندازه کافی فیبر باشد یا به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید، ممکن است دچار یبوست بشوید. اختلالات روده ای هم در ایجاد یبوست نقش دارند.

آب سیب برای یبوست

سیب حاوی سوربیتول است. سوربیتول نوعی الکل قندی است. با رسیدن سوربیتول به روده بزرگ، آب را به سمت کولن راهنمایی می نماید و بدین ترتیب مدفوع را نرم تر و دفع آن را آسان تر می نماید. دستگاه گوارش یک فرد بالغ می تواند سوربیتول را به آسانی پردازش کند ولی بچه ها در هضم آن مشکل دارند. از اینرو، باید از دادن آب سیب زیاد به بچه ها خودداری کرد. افراد مسن هم ممکن است به خاطر سوربیتول دچار مشکل بشوند.

روش 1

اگر از یبوست خفیف رنج می برید، می توانید اندازه مساوی آب سیب و آب گلابی را مخلوط کنید و صبح هنگام بیدار شدن از خواب و یک ساعت قبل از خواب مصرف کنید. گلابی دارای فیبر ، مواد معدنی و ویتامین هایی است که کولن و کلیه ها را پاکسازی و بعلاوه سلول های خونی را تجدید می نماید.

روش 2

اگر از یبوست مزمن رنج می برید، می توانید طبق دستورالعمل زیر عمل کنید.

آب سیب را با آب آلو مخلوط کنید و روزانه 3 تا 4 لیوان بنوشید. اگر ممکن است از آب سیب تازه بهره ببرید. ولی اگر به آب سیب تازه دسترسی ندارید از آبمیوه های قوطی یا بطری استفاده نکنید. بطری های پلاستیکی با یاری حلال ها فرآوری می شوند که با آب سیب مخلوط می شوند. بطری های شیشه ای انتخاب بهتری هستند. مواد قندی مصنوعی مورد استفاده در این آبمیوه ها، تأثیر سوربیتول را از بین می برد. آبمیوه های خانگی برترین انتخاب هستند.

اگر می خواهید تأثیرات آب سیب را سرعت ببخشید، از آب آلو 2 تا 3 لیوان قبل از صبحانه بهره ببرید و نیم ساعت بعد از آن، یک فنجان آب سیب بنوشید. دوباره بعد از یک ساعت یک فنجان آب سیب بنوشید.

مصرف سیب تازه به همراه پوست آن حرکات روده ای را به خاطر فیبر بالای موجود در پوست آن تسهیل می نماید. ولی قبل از مصرف سیب با پوست باید آن را بشویید زیرا ممکن است حاوی اثرات آفت کش ها باشد.

یبوست در بچه ها و نوزادان

آیا می دانستید کودک شما هم ممکن است از یبوست رنج ببرد؟ این معمولاً در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می نمایند اتفاق نمی افتد زیرا، شیر مادر را می توانند به طور کامل هضم نمایند ولی با آغاز مصرف مواد غذایی جامد یبوست ممکن است به وجود بیاید. دلیل دیگر ابتلای بچه ها به یبوست می تواند رژیم غذایی نامناسب باشد. مصرف بیش از حد محصولات لبنی هم باعث ایجاد یبوست در بچه ها می گردد.

مصرف بیش از حد آب سیب هم همچون مواد غذایی دیگر می تواند منجر به ایجاد بعضی مسائل گردد. اگر چه آب سیب می تواند به درمان یبوست یاری کند ولی دریافت اندازه زیادر سوربیتول می تواند مانع جذب آب بگردد که منجر به اسهال می گردد. بعلاوه، محتویات بالای اگزالات سیب بدین معناست که خطر ایجاد سنگ های کلیه افزایش خواهد یافت. مصرف سیب به اندازه میانه به خاطر مقادیر بالای فیبر و مواد مغذی موجود در آن توصیه می گردد.

برای درمان یبوست علاوه بر مصرف سیب ، نوشیدن آب زیاد ، گنجاندن مواد غذایی حاوی فیبر بالا در رژیم غذایی و ورزش کردن منظم هم توصیه می گردد.

منبع: راسخون

به "آب سیب برای یبوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب سیب برای یبوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید