آزمایش خودروی نظامی بدون راننده تفنگداران نیروی دریایی

به گزارش وبلاگ زیبا، خودروسازان و کمپانی هایی چون گوگل تنها نهادهایی نیستند که در پی فراوری خوردوهای هوشمند بدون راننده هستند، بلکه تفنگداران دریایی ایالات متحده هم با همکاری TORC Robotics خودروی جیپی را با استفاده از سیستم GUSS که در ادامه شرح خواهیم داد، به یک خودروی بدون سرنشین تبدیل نموده است.

آزمایش خودروی نظامی بدون راننده تفنگداران نیروی دریایی

به گزارش وبلاگ زیبا به نقل از زومیت، تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در حال آزمایش و تست نسخه بدون راننده جیپ این نیرو هستند که می تواند بدون احتیاج به راننده به تجهیز نیرو ها و بعلاوه ارسال مهمات به خطوط مقدم بپردازد. GUSS سیستمی است که از طریق TORC Rbotics برای استفاده در خودروهای بدون سرنشین پیشرفته و در خودروی نظامی تفنگداران نیروی دریایی مورد استفاده نهاده شده است. با استفاده از قابلیت راهنمایی اتوماتیک این خودرو می توان مواد غذایی و بعلاوه مهمات را بدون احتیاج به راهنمایی یک راننده در راستاهای ناهموار به نیروهای خودی ارسال کرد.

در جریان مانوری با اسم Rim of the Pacific، این سیستم مورد آزمایش نهاده شد. این خودرو قادر است در سه حالت به راستا خود ادامه دهد. به صورت هوشمند و طی راستا، حفظ فاصله با فرد مشخصی که بصورت پیاده در جلو حرکت می نماید و تعقیب وی و بعلاوه کنترل از طریق ریموت. حتی در صورت احتیاج می توان کنترل این خودرو را هم را در دست گرفت و آن را راهنمایی کرد. براساس گزارش هایی که منتشر شده، این خودرو توانسته تا رضایت مقامات مسئول را جلب نماید.

نسخه مورد آزمایش، پیش از این هم در خودروی شش چرخ تفنگداران مورد استفاده نهاده شده بود، هرچند قابلیت مانور و بعلاوه انتقال جدیدترین نمونه آزمایش شده بسیار بالاتر است، چراکه وزن پایین و بعلاوه کوچک بودن آن قابلیت انتقال این خودرو را از طریق هلیکوپتر و بعلاوه هواپیما ممکن ساخته است.

از جمله اهداف توسعه این خودرو می توان به امکان انتقال مجروحین و بعلاوه انتقال مهمات و مواد غذایی اشاره نمود.

منبع: جام جم آنلاین

به "آزمایش خودروی نظامی بدون راننده تفنگداران نیروی دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش خودروی نظامی بدون راننده تفنگداران نیروی دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید