آمادگی بورس برای خریدوفروش مسکن، بوروکراسی استقبال از تسه راکم کرد

به گزارش وبلاگ زیبا، شاپور محمدی در گفت وگو با خبرنگاران درباره نقش بازار سرمایه در بازار مسکن گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام داده، انتشار اوراق رهنی مسکن است؛ استقبال از این اوراق خوب بود اما فرآیندهای اداری موجود بر سر راه این اوراق از سوی بانک عامل بخش مسکن، سبب شده است تا استقبال بیشتر از این اوراق، زمانبر باشد.

آمادگی بورس برای خریدوفروش مسکن، بوروکراسی استقبال از تسه راکم کرد

وی ادامه داد: تاکنون دو سِری اوراق رهنی مسکن منتشر شده و با استقبال خوب خریداران این نوع ابزار روبرو شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به صندوق های زمین و ساختمان به عنوان دومین ابزار بورسی بخش مسکن اشاره و توضیح داد: یکی دیگر از وجوه تعامل بازار سرمایه و بازار مسکن، حضور شرکت های سرمایه گذاری ساختمان در بازار سرمایه است و سهام این شرکت ها در حال خرید و فروش از سوی سرمایه گذاران است؛ بنابراین سازمان بورس و اوراق بهادار به وسیله سه بخش اوراق رهنی مسکن، صندوق های زمین و ساختمان و خرید و فروش سهام شرکت های سرمایه گذاری ساختمانی در بخش مسکن ورود نموده است. این ابزارها بسیار مناسب و معقول است اما اینکه بازار مسکن تا چه حد از این ابزار بهره ببرد، مسئله ای است که فعالان بخش مسکن برای آن باید برنامه ریزی نمایند.

محمدی تأکید کرد: سازمان بورس آمادگی دارد تا آیین نامه ها و دستورالعمل هایی که برای حضور بیشتر بازار سرمایه در بخش مسکن می بایست تغییر کند، را اصلاح کند.

وی درباره خرید و فروش فیزیکی مسکن در بورس کالا اضافه نمود: محدودیتی از این نظر نداریم، کسانی که علاقه مند به واگذاری واحدهای ساختمانی در بورس هستند، باید شکل کالا، متراژ و همگِنی زمین آن واحد را مشخص نمایند تا بتوانیم آن را در بورس کالا به فروش برسانیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمادگی بورس برای خریدوفروش مسکن، بوروکراسی استقبال از تسه راکم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی بورس برای خریدوفروش مسکن، بوروکراسی استقبال از تسه راکم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید