آیفون های مجهز به سنسور LiDAR می توانند قد افراد را مقدار گیری نمایند

به گزارش وبلاگ زیبا، از آیفون 12 تا 14 دو مدل پرو و پرو مکس از هر سری به لطف تعبیه سنسور LiDAR این امکان را دارند که قد افراد را با دقت و سرعت بالایی میزان گیری نمایند.

آیفون های مجهز به سنسور LiDAR می توانند قد افراد را مقدار گیری نمایند

اگر از علاقه مندان به محصولات اپل باشید، می دانید این شرکت آمریکایی برای دو مدل پرو و پرو مکس از گوشی های خود مجموعه دوربین بهتر و مجذوب کننده تری در نظر می گیرد. البته اگر خیلی به صورت تخصصی به موضوع نگاه نکنیم، برای بعضی از افراد این مجموعه فقط به لطف اضافه شدن سنسور تله فوتو مجذوب کننده تر شده اما آنچه که این گوشی ها را در این زمینه خاص می نماید، وجود سنسور LiDAR است. سنسوری که بیشتر با هدف بهره مندی از امکانات واقعیت افزوده در این گوشی ها تعبیه شده اما فعلا کاربرد کمتری در این زمینه دارد.

بعضی از شرکت ها نظیر سامسونگ هم از سنسور مشابهی تحت عنوان مدت پرواز در گوشی های خود استفاده می کردند. اما سامسونگ با این علت که چون هنوز واقعیت افزوده به آن صورت که باید همه گیر نشده، این سنسور را از گوشی های خود حذف و کوشش کرد تمرکز را روی تقویت دوربین های دیگر بگذارد. اپل اما از آیفون 12 تا به امروز همچنان به تعبیه سنسور LiDAR در دو مدل پرو و پرو مکس اصرار داشته و دارد. سنسوری که شاید در زمینه واقعیت افزوده به کار خیلی ها نیاید اما می تواند قد کاربران را خیلی راحت و سریع مقدار گیری کند.

اگر می خواهید قد شخصی را مقدار گیری کنید، اپلیکیشن Measure را باز نموده و آیفون را به سمت آن شخص نگه دارید. توجه داشته باشید شخص مورد نظر باید از سر تا پا کاملا به وسیله آیفون رویت گردد و در زاویه دید آن حضور داشته باشد در غیر این صورت فرایند با مشکل روبرو خواهد شد. بعد از مدت زمان کوتاهی، یک خط بالای سر شخص ظاهر می گردد و عددی هم که گویای مقدار قد او است، در زیر خط به نمایش در می آید.

شما می توانید در تنظیمات مربوط به این اپلیکیشن (بخش Measure Units)، مقدار قد را روی فیت و اینچ و سانتی متر تنظیم کنید تا بهتر و راحت تر متوجه مقدار داده شده شوید. این اپلیکیشن قد افراد را از کف جایی که در آن ایستاده اند، تا بالاترین نقطه سر (مو، کلاه و…) مقدار گیری می نماید. نکته جالب تر در رابطه با عملکرد این سنسور این است که می تواند قد افراد را حتی در حالی که روی صندلی نشسته هستند هم مقدار گیری کند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون های مجهز به سنسور LiDAR می توانند قد افراد را مقدار گیری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون های مجهز به سنسور LiDAR می توانند قد افراد را مقدار گیری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید