اولین گوشی اندرویدی دنیا با پورت لایتنینگ را ببینید

به گزارش وبلاگ زیبا، سال گذشته یک دانشجوی مهندسی رباتیک از ساخت اولین آیفون مجهز به پورت USB-C اطلاع داد. حالا همین فرد که به دستکاری گوشی های هوشمند علاقه زیادی دارد، اعلام نموده که پیروز به ساخت اولین گوشی اندرویدی مجهز به پورت لایتنینگ شده است.

اولین گوشی اندرویدی دنیا با پورت لایتنینگ را ببینید

این فرد در ویدیویی که برای نشان دادن که این گوشی منتشر نموده، گفته که البته پورت لایتنینگ به هیچ عنوان جذابیت USB-C را ندارد و برای اتصال به دیگر گجت ها با محدودیت های زیادی روبه رو می شود. او خاطرنشان نموده که این پروژه بیشتر برای تفریح بوده و قصد داشته حالا که اولین آیفون مجهز به USB-C را ساخته، پورت استفاده شده برای آیفون ها را در یک گوشی اندرویدی استفاده کند تا تعادل بین آن ها ایجاد شود.

اگرچه این پروژه برای تفریح بوده، ولی همان طور که احتمالا می دانید تغییر دادن پورت یک گوشی به هیچ عنوان کار ساده ای نیست. به طور معین برای این کار گوشی گلکسی A51 سامسونگ استفاده شده و اگرچه پورت آن تغییر پیدا نموده، ولی همین پورت می تواند برای شارژ و انتقال اطلاعات استفاده شود. او در مصاحبه با سایت Engadget اعلام نموده که ایجاد هماهنگی بین قطعات نو کار بسیار سختی بوده که او البته توانسته بر تمام چالش ها غلبه کند.

او در بخشی از این مصاحبه گفته: کابل های لایتنینگ فروخته شده از طرف اپل، فقط گجت های این شرکت را شارژ می نمایند. بنابراین من مجبور شدم کابل را فریب دهم تا فکر کند به دستگاه اپل وصل شده است. برای این کار باید تغییراتی در بدنه گوشی اعمال می کردم که خود چالش دیگری است. او خاطرنشان نموده که به علت تجربه ای که بر سر ساخت اولین آیفون مبتنی بر پورت USB-C کسب نموده، ساخت این گوشی اندرویدی برای او راحت تر بوده است. او می گوید برخلاف آیفون با پورت USB-C که توانست توجه گسترده ای جلب کند، احتمالا هیچ آدم عاقلی یک گوشی اندرویدی با پورت لایتنینگ را نمی خرد.

مانند پروژه قبلی، برای این پروژه هم قرار است یک ویدیوی آموزشی مفصل در کانال یوتیوب او قرار بگیرد تا افراد علاقه مند به این موضوع بتوانند چنین کارهایی را انجام دهند. اگرچه این نوع گوشی ها ممکن است دلخواه عموم کاربران نباشند، اما معمولا جالب توجه افراد علاقه مند به دستکاری انواع گجت ها قرار می گیرند. چنین اقداماتی نشان می دهند که هر کاربری بدون استفاده از تجهیزات پیشرفته می تواند تغییرات زیادی را بر گوشی های هوشمند اعمال کند.

در رابطه با اولین آیفون مبتنی بر پورت USB-C هم باید بگوییم که سازنده این مدل، آن را در سایت eBay به مزایده گذاشت و در همان روز اول قیمت این گوشی از 1 دلار به بیش از 3000 دلار افزایش پیدا کرد و پس از آن قیمت به شکل تصاعدی بالا رفت. اگرچه بعضی افراد قیمت پیش از 100 هزار دلار را برای خرید این گوشی پیشنهاد داده بودند، اما در نهایت پیشنهاد خود را پس گرفتند. در نهایت یک خریداری با پرداخت قیمت 86001 دلار این گوشی را خریداری کرد.

در همین رابطه باید به کوشش یک مهندس چینی اشاره کنیم که چند روز قبل خبر ساخت آیفون 13 پرو مکس مجهز به پورت USB-C، جک هدفون، فن دوگانه و باتری بزرگ تر را بیان کرد. ضخامت این مدل نسبت به آیفون 13 پرو مکس معمولی دو برابر شده که این موضوع تا حد زیادی به افزوده شدن باتری ثانویه برمی شود. بعلاوه در کنار تعبیه دو فن خنک نماینده و جک هدفون، باید به استفاده از پورت USB-C و اسپیکرهای بزرگ تر هم اشاره کنیم. این فرد متخصص اعلام نموده که مدل فوق در بنچمارک AnTuTu پیروز به کسب نتایج بهتری شده که گویا این موضوع به لطف استفاده از فن ها محقق شده است.

با توجه به این فرایند، باید ببینیم طی ماه های آینده متخصصان علاقه مند به دستکاری گوشی های هوشمند، این گوشی ها را با چه تغییراتی روبرو می نمایند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "اولین گوشی اندرویدی دنیا با پورت لایتنینگ را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی اندرویدی دنیا با پورت لایتنینگ را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید