اعلام بازگشت قرنطینه به جده در فاصله کوتاه تا حج

به گزارش وبلاگ زیبا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، بازگشت قرنطینه به جده در فاصله کوتاه تا حج مشاهده می شود.

اعلام بازگشت قرنطینه به جده در فاصله کوتاه تا حج

داستان چیست؟

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور عربستان سعودی در فاصله چند هفته به آغاز مراسم حج امسال از مرز 100 هزار نفر عبور کرده و بنابر اعلام وزرات بهداشت این کشور، تا به امروز 712 نفر به دلیل ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

همچنین، شمار مبتلایان روزانه برای دو روز پیاپی به بیش از سه هزار نفر افزایش یافته است.

دولت عربستان بتازگی مقررات قرنطینه ای جدیدی را در شهر جده که دروازه ورود زائران حج است، اعمال کرده تا بتواند از این طریق شیوع ویروس کرونا را کنترل کند. بر این اساس، ساکنان شهر جده بین ساعت های 3 بعدازظهر تا 6 صبح اجازه رفت و آمد در مکان های عمومی را ندارند و اقامه نماز در مساجد نیز به حالت تعلیق درآمده است.

مقامات سعودی از پیش اعلام کرده اند که مراسم عمره امسال به دلیل ملاحظات بهداشتی برگزار نخواهد شد، اما هنوز تصمیم نهایی خود را برای مراسم حج نگرفته اند که قرار است طبق برنامه از 28 جولای تا 2 اوت (7 تا 12 مرداد) برگزار شود.

در این میان اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان و هند که سالانه بیشترین شمار زائران را به حج اعزام می کنند، به صورت رسمی از حضور نداشتن در حج 2020 بدلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا خبر داده و بخش چشمگیری از افرادی که در تایلند برای حج ثبت نام کرده بودند نیز بدلیل ترس از ویروس کرونا سفر خود را به سال دیگر موکول کرده اند.

منبع: همگردی

به "اعلام بازگشت قرنطینه به جده در فاصله کوتاه تا حج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام بازگشت قرنطینه به جده در فاصله کوتاه تا حج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید