افزایش موتورسیکلت های برقی در کوبا

به گزارش وبلاگ زیبا، جوانان در این بزرگراه خارج از هاوانا مرکز کوبا با موتورسیکلت های برقی خود می آیند و می فرایند، جایی که بدلکاری انجام می دهند و در خصوص موتور های خود صحبت می نمایند.

افزایش موتورسیکلت های برقی در کوبا

به گزارش وبلاگ زیبا، کوبا در سال های اخیر پر از موتور های برقی شده است که به وسیله دولت به عنوان جایگزین های کارآمد در میان کمبود شدید سوخت و به عنوان راه حلی برای مسائل حمل و نقل این کشور تبلیغ می شوند.

ماریو ریوس لابرادا، رئیس ثبت وسایل نقلیه در اداره حمل و نقل ملی کوبا گفت که مقامات اجازه واردات آن ها را در دهه گذشته دادند کوبایی ها نمی توانند موتورسیکلت هایی با موتور های بنزینی یا دیزلی وارد نمایند.

قیمت این موتورسیکلت ها بین 2000 تا 5000 دلار است. بسیاری از آن ها ساخت چین است و به وسیله پاناما به کوبا وارد می شوند. مقامات کوبایی می گویند یک موتورسیکلت برقی بومی به نام مینروا نیز در یک انبار قدیمی فراوری دوچرخه در کلارا فراوری می گردد.

ارنستو خوزه سالازار، 20 ساله که در یک مغازه رنگ فروشی کار می نماید، می گوید: همه موتورسیکلت های برقی را دوست دارند.

موتورسواران جوان به وسیله شبکه های اجتماعی سازماندهی می نمایند و ساعت ها در خصوص مزایای باتری یا محل خرید لاستیک یا یافتن برترین تعمیرگاه صحبت می نمایند.

آلخاندرو واسالو، 23 ساله، گفت: سوخت یک علت گمشده است، باید در پی آن بگردید و در صف قرار بگیرید، در حال حاضر داشتن یک موتورسیکلت برقی در اینجا خود زندگی است.

رانندگان کوبایی با کمبود سوخت، به ویژه گازوئیل روبرو هستند، که برای تامین برق ژنراتور های برقی که شبکه برق کشور را تغذیه می نمایند، استفاده می گردد. کمبود نفت به علت مسائل در ونزوئلا و تحریم های ایالات متحده ایجاد شده است.

رانندگان موتور های برقی باتری ها را به وسیله پریز های برق معمولی شارژ می نمایند و با قطع شدن منبع، شانسی ندارند.

مقامات کوبا موتورسیکلت های برقی را به عنوان کارآمد در مصرف انرژی و جایگزینی برای سیستم حمل و نقل عمومی معرفی می نمایند که با کمبود قطعات برای تعمیر اتوبوس های خراب و کمبود سوخت روبرو است.

رامس مونتس کالزادیلا، مدیر استراتژی وزارت نفت، گفت: برق همواره مقرون به صرفه تر از سوخت دیزل و بنزین خواهد بود و علاوه بر این، موتور های الکتریکی بسیار کارآمدتر از موتور های احتراقی هستند، می توانید تا 70 درصد در هزینه سوخت صرفه جویی کنید.

موتورسیکلت های برقی در حال تغییر منظره شهری در کوبا و بعلاوه ایجاد چالش هایی هستند: باتری ها گاهی دچار آتش سوزی می شوند و بی صدایی نسبی آن ها همراه با بی تجربگی راننده باعث بروز حوادث ترافیکی می گردد.

آخرین آمار موجود از سازمان آتش نشانی حاکی از آن است که در نیمه اول سال 2020، 263 مورد آتش سوزی موتورسیکلت با باتری های ژله ای یا لیتیومی اتفاق افتاده است که نسبت به 208 مورد در کل سال 2019 افزایش قابل توجهی داشته است.

منبع: فرارو

به "افزایش موتورسیکلت های برقی در کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش موتورسیکلت های برقی در کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید