امارات از موضع عربستان نسبت به گزارش قتل خاشقجی حمایت می کند

به گزارش وبلاگ زیبا به نقل از روزنامه جروزالم پست، خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی روز شنبه در گزارشی بیان نمود که این کشور از موضع عربستان سعودی در قبال گزارش اطلاعاتی ایالات متحده پیرامون قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار و منتقد سعودی حمایت می کند.

امارات از موضع عربستان نسبت به گزارش قتل خاشقجی حمایت می کند

این خبرگزاری به نقل از وزارت خارجه امارات اعتماد خود به این موضع و حمایت از احکام قوه قضائیه سعودی را که پایبندی این پادشاهی به اجرای شفاف و منصفانه قانون را ثابت کرده و تمام افراد دخیل در این پرونده را پاسخگو می سازد، ابراز می کند.

گفتنی است، دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید ایالات متحده که در هفته های نخست ریاست جمهوری خود به دلیل عدم اتخاذ موضعی سختگیرانه نسبت به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بر سر پرونده قتل فجیع جمال خاشقجی از جمله عدم وضع تحریم علیه این مقام سعودی، با نقدها فراوانی روبرو شده بود، روز دوشنبه اعلامیه ای در این خصوص صادر می کند.

جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی مقیم آمریکا که در انتقاد از سیاستهای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در روزنامه واشنگتن پست قلم می زد، در اکتبر 2018 توسط تیمی از عناصر وفادار به ولیعهد عربستان در محل کنسولگری این کشور در شهر استانبول ترکیه کشته و جنازه وی مثله شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "امارات از موضع عربستان نسبت به گزارش قتل خاشقجی حمایت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات از موضع عربستان نسبت به گزارش قتل خاشقجی حمایت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید