اندر احوالات یک جنجال 24 ساعته!

به گزارش وبلاگ زیبا، بیانیه ای از سوی ورزشکاران صادر شده که شاید بهتر بود با امضای اشخاص و چهره هایی که در جریان نگارش آن بوده اند روی خروجی خبرگزاری ها قرار گیرد.

اندر احوالات یک جنجال 24 ساعته!

محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش روز یکشنبه در حاشیه انتخابات ریاست فدراسیون ووشو، در مورد پرداخت پاداش مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2018 اندونزی گفته بود: اکنون جنگ اقتصادی روی دوش مردم است و برای تامین منابع اقتصادی احتیاج به زمان وجود دارد. در شرایط جنگی به سر می بریم و صبر می کنیم تا از این بحران بگذریم تا به وعده ها عمل کنیم.

این اظهارنظر عجیب داورزنی بلافاصله پس از انتشار با واکنش های تند ورزشکاران المپیکی و غیر فوتبالی همراه شد و پس از اینکه بعضی به طور جداگانه به این اظهارنظر واکنش نشان دادند، روز گذشته بیانیه ای با امضای ورزشکاران غیر فوتبالی منتشر شد. بیانیه ای که شاید بهتر بود با امضای اشخاص و چهره هایی که در جریان نگارش آن بوده اند روی خروجی خبرگزاری ها قرار بگیرد. اتفاقی که نیفتاده و در سرانجام آن تنها عنوان ورزشکاران غیر فوتبالی دیده می گردد و رد و نشانی از نویسنده یا نویسندگان این نامه نیست. بیانیه ای که با افعال اول شخص شروع شده اما در سرانجام افعال به جمع تبدیل شده است!

اظهارات داورزنی از آنجا مورد غضب این ورزشکاران قرار گرفته که او چندی پیش بیان کرد وزارت ورزش بیش از 11 میلیارد برای هزینه ها و پاداش تیم ملی فوتبال هزینه نموده و حالا که نوبت به پاداش مدال آوران رسیده صحبت از جنگ اقتصادی می نماید.

در این بیانیه آمده است:

جناب آقای داورزنی سلام

مصاحبه شما را خواندیم، گفتند که قرار نیست تجلیلی داشته باشید از مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی چرا که درگیر جنگ اقتصادی هستیم! چند جمله ای با شما حرف داریم که باید حسب مسوولیتی که در وزارت ورزش و جوانان دارید، مدافع قهرمانان و درصدد حصول منافع آنان باشید اما مزد کوشش و عرق جبین ده ها قهرمان (منهای فوتبال) را با بی مهری آشکار در کلام و افزون بر آن بی تعهدی در قبال سمت خود داده اید.

جنگ 8 ساله را تمام ایران با تمام خون و استخوان خود احساس کرد، مجاهدت ها و رشادت ها و جانفشانی ها و فداکاری ها: جملگی برای این بود که حتی یک بند انگشت خاک به دشمن ندهیم. فرزندان همان هایی که حماسه ماندگار ایران را ساختند، امروز در جولانگاه های ورزش کاری نموده اند که چهره یک مدیر پیروز و لایق را به خود بگیرید، حال آنکه به جای مرهم؛ نمک بر زخم می پاشید که چند وقتی است زجری به مراتب جانکاه تر از اقسام مصدومیت ها و آسیب های جسمانی بر قهرمانان پرمدال و مایه اعتبار ایران تحمیل نموده است تبعیض مبرهن، میان رشته های ورزشی و نادیده انگاشتن تاثیر و نقش ورزش هایی که مایه عزت و عظمت ایران هستند دستاورد مدیریت ضعیف جنابعالی بوده است.

آن جان برکف های عاشق فرماندهی داشتند از جنس خودشان، لقمه خود را بر دهان سربازان می گذاشتند که هیچ؛ زودتر از آنها گلوله می خوردند و جان می دادند و امروز شهدای گرانقدر را قهرمانان واقعی خود می دانیم. همان سلوک و معرفت بود که رزمندگان را سینه ستبر به صف اول جبهه می کشاند اما این دوره و عصر یافتن فرماندهانی از آن جنس کیمیاست. با مشاهده رفتارها و با استماع نظرات شما متوجه شدیم که بیشتر از همواره تنهاییم، جان مان را عاشقانه برای ایران می دهیم ولی حتی یک لحظه شما و مجموعه تان را در این مدال و افتخار سهیم نمی دانیم. ما را به خیر شما امیدی نیست، لطفا شر نرسانید و رهایمان کنید باز هم با شما حرف داریم، به زودی...

* جمعی از مدال آوران غیرفوتبالی کشور

داورزنی: قهرمانان دچار سوءتفاهم شدند!

پس از انتشار این بیانیه داورزنی هم به آن پاسخ داد و ماجرا را به نوعی سوءتعبیر خواند. محمدرضا داورزنی، معاون قهرمانی وزارت ورزش درباره تعابیری که از صحبت های او درباره پاداش قهرمانان و مدال آوران به وجود آمده گفت: هر تعهدی که مطابق آیین نامه پاداش قهرمانان بر عهده ما باشد، انجام می دهیم و مسئله ای از بابت آن نداریم. بعضی از قهرمانان و مربیان عزیز ملی از سخنان من دچار سوء تفاهم شدند و همین جا اعلام می کنم همه ما یک خانواده هستیم و در کنار هم برای شادی دل مردم کوشش می کنیم.

او ادامه داد: هیچ مسئله ای برای پاداش سکه ای بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا نداریم و ان شاا... با تامین منابع به سرعت انجام می گردد.

معاون قهرمانی با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا نیز گفت: دشمن با این تحریم های ناعادلانه و ظالمانه اتحاد مردم و کشور را هدف گرفته است و ما به آمریکا این اجازه را نمی دهیم. ان شاا... با اتحاد و همدلی این شرایط ویژه را هم با سربلندی طی خواهیم کرد.

منبع: ایران ورزشی

به "اندر احوالات یک جنجال 24 ساعته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندر احوالات یک جنجال 24 ساعته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید