رضوانی: قول طلای بازی های آسیایی 2022 را می دهم، چیریچ مبلغ قراردادش را افزایش نداد

به گزارش وبلاگ زیبا، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو قول مدال طلای بازی های آسیایی 2022 را در رشته واترپلو داد. او همچنین گفت: الکساندر چیریچ درخواست افزایش مبلغ قرارداد ندارد.

رضوانی: قول طلای بازی های آسیایی 2022 را می دهم، چیریچ مبلغ قراردادش را افزایش نداد

به گزارش وبلاگ زیبا، از صبح امروز (یکشنبه ) 18 شهریور ماه 1397 نشست خبری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا با حضور محسن رضوانی، رییس فدراسیون ، علی آبادی نایب رییس فدراسیون و فتاحیان دبیر فدراسیون برگزار گردید که رضوانی در خصوص عملکرد و نتایج تیم ملی واترپلو، شرح داد: ابتدا جا دارد از حضور الکساندر چیریچ که انسان بزرگی است تشکر کنم و برای حضور او در تیم ملی خدا را شکر کنم. او مرد با اخلاق و جوانی است که می تواند در آینده ای نه چندان دور به یکی از افراد بزرگ ورزش واترپلو در جهان تبدیل گردد. در خصوص عملکرد تیم ملی واترپلو همه چیز معین بود و این مدال برنز نشان از توانایی های بالای چیریچ و پیشرفت واترپلوی ایران با حضور او بوده است.

او در خصوص پاداش سرمربی تیم ملی واترپلو نیز، شرح داد: جلسه ای با الکساندر چیریچ داشتم تا نظر او را در خصوص ادامه قرارداد و پاداشش جویا شوم که خوشحالم او شرایط ایران و فدراسیون را به خوبی درک نموده است و می تواند برای آینده ما مثمرثمر باشد. وقتی که از او شرایط تمدید قرارداد را سوال کردم، بدون فکر گفت من نمی خواهم مبلغ قراردادم را افزایش دهید، اما باید قول دهید که در رده های پایه از مربیان خوب بهره ببرید. جا دارد از چیریچ در این جا تشکر کنم و به او قول می دهم که در رده های پایه طبق قولی که به او داده ایم از مربیان خارجی استفاده کنیم. او شرایط را درک می نماید و با خواست خود قراردادش را افزایش نمی دهد، یعنی او فرد بزرگی است که کشف شد.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به این که قول مدال طلای بازی های آسیایی را در چهار سال آینده، می دهد، در این باره شرح داد: ما اگر بتوانیم برنامه ریزی های خود را به همین منوال ادامه دهیم مطمئنا واترپلوی ما ظرفیت حضور در بین 14 تیم برتر جهان را دارد و در آسیا نیز می تواند به مدال طلا برسد. واترپلو شانس این را دارد که مسیر والیبال را در پیش بگیرد. البته برای ورودی المپیک کار سختی پیش رو داریم ولی هیچ چیز دور از انتظار نیست، چرا که روند واترپلو امیدوار نماینده است.

رضوانی در خصوص پیشرفت تیم های ملی شنای ایران نیز، خاطر نشان کرد: در حال حاضر سطح شنای ما در رده بزرگسالان همین اندازه است و برای این که بتوانیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم، باید از مربیان خارجی استفاده کنیم. شنا مهم ترین رشته ما است، اما ما تمام کوشش خود را نموده ایم تا یکی از سه رشته فدراسیون که امکان کسب مدال بیشتری در آن وجود دارد را حمایت کنیم. در این میان واترپلو شانس بیشتری برای کسب مدال داشت که به همین دلیل تمرکزها روی آماده سازی این تیم بیشتر بود. می خواهم این طور بگویم که ما بین شنا، شیرجه و واترپلو تبعیضی قائل نیستیم و همه کوشش خود را می کنیم تا سه رشته تحت پوشش فدراسیون مان را به سمت پیشرفت حرکت دهیم.

او اضافه کرد: در شیرجه حد ما باید بالاتر برود. در در شنای 100 متر نیز حد ما 51 ثانیه است و اگر رکورد زیر 51 ثانیه می خواهیم باید از مربیان خارجی استفاده کنیم. در خصوص شیرجه نیز در رده بزرگسالان به بالاترین سطح خودمان رسیده ایم و برای این که پیشرفت بیشتری داشته باشیم باید در رده های پایه مانند سنین 11، 12 و 13 سال استعدادهای خود را به کار بگیریم. صادقانه بگویم در شیرجه زمان لازم برای رسیدن به مدال خیلی سریع تر از واترپلو و شنا است. همه کوشش خود را خواهیم کرد که مانند واترپلو، دو رشته دیگر خود را به سمت پیشرفت سوق دهیم. اگر سرعت حرکت واترپلو بیشتر است به دلیل نزدیک بودن آن به مدال و ارتباطات بیشتری است که در حوزه این رشته داریم.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به این که شرایط کشور سخت و مسائل مالی اذیت نماینده گردیده است، گفت : این تنها برای رشته ما نیست و برای وزارت ورزش و جوانان، اردوهای تدارکاتی در اولویت قرار ندارد، اما حداقل خواسته ما از مسئولان این است که فدراسیون ما را سه رشته ببینند، چرا که کل بودجه فدراسیون ما برای سه رشته مهم شنا، شیرجه و واترپلو که رشته های مادر هستند، در نظر گرفته گردیده است و به اندازه یک فدراسیون مانند هندبال یا غیره است.

رضوانی در ادامه و با بیان این که قرار است در صورت شرایط مناسب چهار ملی پوش واترپلوی ایران در یونان و صربستان لژیونر شوند، در این باره، شرح داد: طبق گفته مسئولان برای این که بتوانیم مانند برخی از رشته ها پیشرفت داشته باشیم بهتر بود از بازیکنان خارجی استفاده کنیم، اما با مشورت هایی که صورت گرفت به این نتیجه رسیده ایم که از توانایی های خودمان استفاده نموده و برای آینده واترپلو پشتوانه سازی کنیم، چرا که اگر بخواهیم می توانیم مانند سایر کشورها در تیم ملی خودمان از ملی پوشان خارجی استفاده کنیم ولی نه صرفه اقتصادی دارد و نه برای آینده می تواند مثمرثمر باشد.

رئیس فدراسیون شنا با تاکید بر اینکه نباید ورزش را صرفا با دید نتیجه گرایی ارزشگذاری کرد، اضافه کرد: همه شاهد بودید تیم ملی هندبال ایران حتی با وجود در اختیار نداشتن 6 بازیکن لژیونر خود، بسیار خوب جنگید. اگر چه نتوانست بازی برابر کره جنوبی را پیروز گردد اما نباید عملکرد خوب این تیم را نادیده گرفت. خوشبختانه نگاه صالحی امیری پیش از بازی ها این بود که باید برای کوشش ورزشکاران نیز در کنار موفقیت آنان قدردانی کرد. باخت در یک مسابقه ورزشی نمی تواند تمام کوشش یک مجموعه را زیر سوال ببرد و من امیدوارم این نگاه در ورزش جا بیفتد.

او در خصوص هیات رییسه فدراسیون شنا نیز، اظهار کرد: در حال حاضر حضور افراد سیاسی نمی تواند مشکل ساز باشد، چرا که هدف بالا بردن توانایی های ورزش است و افراد سیاسی می توانند در این امر یاری نماینده باشند. برای توسعه شنا از نظر من باید دولت نیز وارد عمل گردد و حضور چنین افرادی قطعا یاری نماینده است. به زودی جلسه هیات رییسه را خواهیم داشت تا در خصوص برنامه های آینده خود صحبت کنیم.

پیشکسوت واترپلوی ایران با بیان این که قرارداد بهترین بازیکن در واترپلو 30 میلیون تومان است و آن را پرداخت نمی نمایند، بیان کرد: به نظر من در حق ورزشکاران این سه رشته اجحاف می گردد که باید فکری به حال آن کنیم. قطعا فدراسیون برنامه هایی خواهد داشت تا این مشکل مرتفع گردد و من یک گلایه ای از باشگاه سایپا دارم که قراردادهای سال گذشته بازیکن تیم واترپلوی آن پرداخت نگردیده است. از وزارت ورزش و جوانان نیز خواهشمندم که حداقل هزینه یک بازیکن فوتبال را به بودجه ما اضافه کند. مطمئنا به جایی بر نمی خورد. البته از سلطانی فر تشکر می کنم ، چرا که اگر او نبود ما نمی توانستیم تیم ملی واترپلو را به بازی های آسیایی اعزام کنیم و این نتیجه تاریخی رقم بخورد.

محسن رضوانی در انتها صحبت های خود با بیان این که میانگین سنی تیم ملی واترپلو 20 تا 21 سال است، اظهار کرد: برای آینده واترپلو اتفاق خوبی اتفاق افتاده است و می توان گفت با خداحافظی نفراتی همچون پیروز خواه به مشکل نمی خوریم. زمانی که اردوهای تیم ملی برگزار می شد، حدود 30 ورزشکار در اردو حضور داشتند که رسیدگی به نیازهای آنها کار را سخت می کرد، اما در حال حاضر خوشحال هستم که توانستیم پشتوانه سازی خوبی برای تیم ملی انجام دهیم. هم اکنون هفت تا هشت بازیکن ما باید به سربازی بروند که من خواهشمندم با کوشش هایی که انجام می دهم، مسئولان نظام وظیفه همکاری نمایند تا آنها را از خدمت سربازی معاف نموده و در تیم ملی از آنها استفاده کنیم. کاری که آنها انجام داده اند بسیار بزرگ است، چرا که بعد از چهل و خرده ای سال مدال بازی های آسیایی را در این رشته کسب نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رضوانی: قول طلای بازی های آسیایی 2022 را می دهم، چیریچ مبلغ قراردادش را افزایش نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضوانی: قول طلای بازی های آسیایی 2022 را می دهم، چیریچ مبلغ قراردادش را افزایش نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید