باروفس در آستانه خداحافظی از کشتی ، خاتمه سلطان

به گزارش وبلاگ زیبا، کشتی دنیا در حال از دست دادن یکی دیگر از ستاره هایش است؛ جردن باروفس که 5 طلای دنیا و المپیک و یک برنز دنیا را در این سالها کسب نموده حالا در سی سالگی به دوران افولش رسیده است.

باروفس در آستانه خداحافظی از کشتی ، خاتمه سلطان

به گزارش وبلاگ زیبا ، مسابقات دنیای بوداپست با اتفاقات عجیب و غریب زیادی روبرو شد. شککست قهرمانان نامی و پرآوازه که روزگاری مدال های طلا را در مسابقات دنیای و بازی های المپیک درو می کردند، در این دوره اما بخت با آن ها یار نبود.

یکی از این قهرمانان که شکست دور از انتظاری را پذیرا شد، جردن باروفس نامدار است. سلطان وزن 74 کیلوگرم دنیا از سال 2011 تا به الان که در بوداپست همچون شیر پیری نشان داد که به روزهای آخر دورانش رسیده است. او در این دوره از مسابقات دنیای بعد از کسب یک پیروزی ضعیف و میلیمتری مقابل مصطفی حسین خانی آماده رویارویی با فرانک چامیزو می شد. رقابتی سخت و سخت که می توانست یکی از زیباترین مسابقات چند سال اخیر باشد اما دریغ از این که یک روس تازه وارد در کمین جردن باروفس نشسته است.

باروفس که بدون شک یکی از محبوب ترین کشتی گیران تاریخ است، بعد از کسب 6 مدال دنیا و المپیک در مسابقات دنیای بوداپست به دنبال ثبت رکورد جدیدی بود اما اعجوبه تازه وارد روس ها به یکباره همه برنامه ها را به هم ریخت و بعد از غلبه بر باروفس، فرانک چامیزو را هم از پا در آورد. زائوربک سادیکوف که برای اولین بار در مسابقات دنیای دوبنده تیم ملی روسیه را به تن نموده ، در نمایشی دیدنی به باروفس و دوستدارانش ثابت کرد که دیگر دوره طلایی این کشتی گیر نامدار به سرانجام رسیده. البته باروفس در المپیک ریو و در دنیای 2014 ازبکستان هم شکست خورده بود اما با توجه به شرایطی که این کشتی گیر دارد و حالا در آستانه سی سالگی قرار گرفته بعید است که در مسابقات دنیای سال آینده باز هم شاهد حضور جردن باشیم. کاش او در این دوره هم به مدال طلا می رسید تا اگر قرار است از کشتی برود حداقل او با خاطره ای خوش کنار می رفت اما این رسم کشتی است که قهرمانانش را به بدترین شکل ممکن بدرقه می نماید.

4،2

منبع: ایران ورزشی

به "باروفس در آستانه خداحافظی از کشتی ، خاتمه سلطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باروفس در آستانه خداحافظی از کشتی ، خاتمه سلطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید