خبرنگاران تصویب پرداخت تسهیلات به 17 تعاونی تولیدکننده اقلام بهداشتی در استان اردبیل

به گزارش وبلاگ زیبا، اردبیل- خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از تصویب پرداخت تسهیلات بانکی به 17 شرکت تعاونی تولیدکننده اقلام و ملزومات بهداشتی در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

خبرنگاران تصویب پرداخت تسهیلات به 17 تعاونی تولیدکننده اقلام بهداشتی در استان اردبیل

قاسم رحیمی روز پنجشنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت استان اردبیل گفت: بانک توسعه تعاون برای تولید اقلام بهداشتی توسط این تعاونی ها 75 میلیارد و 350 میلیون ریال تسهیلات ویژه پرداخت می کند.

وی همچنین از معرفی 11 شرکت تعاونی نیز جهت دریافت 10 میلیارد و 350 میلیون ریال تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعطای تسهیلات بلاعوض 200 میلیون ریالی به تعاونی های تولیدکننده اقلام بهداشتی در استان را از جمله اقدامات لازم برای تامین نیاز استان در راستای مبارزه با کرونا ذکر کرد.

وی افزود: در این زمینه تا به امروز به یک شرکت تعاونی از شهرستان پارس آباد تسهیلات 200 میلیون ریالی پرداخت شده است.

رحیمی صدور ضمانت نامه اعتباری برای تعاونی های تولیدکننده محصولات بهداشتی و مقابله کننده با ویروس کرونا جهت دریافت تسهیلات و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تا سقف پنج میلیارد ریال برای افزایش تولید شرکت های تعاونی تولید کننده اقلام بهداشتی را از جمله اقدامات اجرا شده در استان اردبیل در راستای مبارزه با کرونا مطرح نمود.

وی ارائه تسهیلات جهت پرداخت حقوق و مطالبات 2 ماهه کارگران واحدهای تولیدی همزمان با شیوع کرونا، اعطای تسهیلات بدون نوبت و میانگین حساب به تولیدکنندگان اقلام بهداشتی با عاملیت بانک رفاه کارگران، برقرار بیمه بیکاری برای کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی رسته فعالیت های آسیب دیده از کرونا، برقراری مرخصی استعلاجی و دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری برای کارگران مبتلا به کرونا و تمدید دفترچه درمانی بیمه تامین اجتماعی فاقد اعتبار از بهمن تا پایان اردیبهشت را از دیگر اقدامات در راستای مبارزه با کرونا در استان اردبیل اعلام نمود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین از انجام 700 مورد بازرسی از بنگاه های اقتصادی جهت نظارت بر رعایت اقدامات پیشگیرانه در محیط کار و تولید به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا ذکر کرد و گفت: در این بخش برگزاری تمام مجامع تشکلات کارگری و کارفرمایی تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

وی همچنین با اشاره به تعلیق رسیدگی مراجع حل اختلاف و تجدیدنظر با قطع جرایم مربوط به تامین اجتماعی، لغو و تعلیق حضور غیاب کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری، راه اندازی سامانه خرید و ارسال محصولات مشاغل خانگی، تمدید اتوماتیک مجوز مشاغل خانگی فاقد اعتبار و تولید 3500 ماسک استاندارد و لباس گان توسط تولیدکنندگان مشاغل خانگی را از جمله دستاوردهای حوزه کار در سطح استان اردبیل طی یک ماه گذشته ذکر کرد.

رحیمی افزود: در 1.5 ماه گذشته توزیع اقلام بهداشتی به تعداد یک هزار جفت دستکش لاتکس، 400 ژل ضدعفونی، 300 بسته یکبار مصرف، 1900 لیتر مواد ضدعفونی کننده به صورت رایگان توسط شرکت های تعاونی اجرا شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تصویب پرداخت تسهیلات به 17 تعاونی تولیدکننده اقلام بهداشتی در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصویب پرداخت تسهیلات به 17 تعاونی تولیدکننده اقلام بهداشتی در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید