خلق فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام برای تمام کاربران امکان پذیر شد

به گزارش وبلاگ زیبا، روز گذشته فیسبوک اعلام نمود که حالا تمام کاربران می توانند فیلترهای مبتنی بر واقعیت افزوده اینستاگرام را خلق نمایند. فیسبوک برای این کار، ابزار Spark AR را توسعه داده که تقریبا تمام فیلترهای واقعیت مجازی پلتفرم های فیسبوک با بهره گیری از آن خلق شده است.

خلق فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام برای تمام کاربران امکان پذیر شد

فیسبوک اولین بار در کنفرانس توسعه دهندگان F8 که چند ماه قبل برگزار گردید، اعلام نمود که به زودی کاربران اینستاگرام می توانند فیلترهای واقعیت افزوده موردنظر خود را خلق نمایند که البته این خبر زیر سایه دیگر خبرهای مهم این شرکت نهاده شد. از آن موقع، فیسبوک این ابزار را برای آنالیز در اختیار تعدادی از کاربران اینستاگرام قرار داده و روز گذشته، نسخه بتا عمومی آن منتشر شد.

برای یافتن فیلترهای خلق شده توسط کاربران، باید به انتهای بخش فیلترها در استوری مراجعه کنید و گزینه Browse More Effects را انتخاب کنید. اگر هم قصد دارید فیلترهای جدید درست کنید، باید نسخه ویندوز یا مک Spark AR Studio را دانلود کنید. فیسبوک وعده داده که خلق فیلترهای جدید و اشتراک گذاری آن ها کار ساده ای محسوب می گردد و هر کاربری می تواند از پس آن بربیاید. همچنین می توانید فیلترهای ساخته شده توسط دوستانتان را در استوری به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری با آن آشنا شوند.

فیسبوک اولین شرکتی نیست که به کاربران خود اجازه می دهد انواع و اقسام فیلترها را خلق نمایند. اسنپ چت سال گذشته دسترسی به Lens Studio را آزاد کرد و سپس برای آسان تر شدن یافتن این فیلترهای جدید، Lens Explorer را توسعه داد.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "خلق فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام برای تمام کاربران امکان پذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلق فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام برای تمام کاربران امکان پذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید