درخواست شرکت رسانه ای BeIN برای جلوگیری از انتقال سهام نیوکاسل به شاهزاده سعودی

به گزارش وبلاگ زیبا، گروه رسانه ای BeIN قطر از مسئولان فوتبال انگلیس درخواست کرد از انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به خانواده سلطنتی عربستان سعودی جلوگیری نمایند.

درخواست شرکت رسانه ای BeIN برای جلوگیری از انتقال سهام نیوکاسل به شاهزاده سعودی

به گزارش وبلاگ زیبا و به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، شرکت رسانه ای BeIN Sport که یکی از دارندگان انحصاری حق پخش بازی های فوتبال در سراسر دنیا از جمله لیگ برتر انگلیس است، از تصمیم مایک اشلی، مالک باشگاه نیوکاسل برای فروش این باشگاه به شرکت وابسته به محمد بن سلمان شاهزاده عربستان سعودی راضی نیست و به همین دلیل با ارسال نامه هایی جداگانه به سازمان لیگ انگلیس و 19 باشگاه حاضر در این لیگ از آنها درخواست کرد تمام کوشش خود را برای جلوگیری از انتقال مالکیت این باشگاه به سعودی ها انجام دهند.

BeIN به جز مسائل مربوط به نقض قوانین حقوق بشر از سوی سعودی ها که روز گذشته (سه شنبه) عظیمترین سازمان مردم نهاد حقوق بشر (امنستی اینترنشنال) نیز به آن اشاره داشت، دلیلی دیگر هم برای مخالفت با انتقال سهام نیوکاسل به بن سلمان دارد و آن اختلاف قدیمی اش با سعودی ها بر سر پخش غیرقانونی بازی های فوتبال اروپا با بی اعتنایی به انحصاری بودن حق پخش آنها است. این اختلاف از دو سه سال پیش که سعودی ها با تأسیس یک شبکه تلویزیونی به نام BeoutQ (نامی طعنه آمیز برای دهان کجی به قطری ها) اقدام به یک سرقتی تلویزیونی عظیم و پخش بازی ها کردند، به وجود آمد و با خودداری طرف سعودی از پرداخت غرامت همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش مطبوعات انگلیسی، یوسف العبیدی مدیراجرایی شبکه BeIN این نامه را برای مدیران فوتبال انگلیس ارسال نموده و در آن نوشته است: خطر صدور مجوز کنترل یک باشگاه مهم در لیگ برتر به رهبران عربستان سعودی با توجه به اقدامات این کشور و تأثیر مستقیم آن بر منافع بازرگانی لیگ برتر، باشگاه ها، سهامداران و اعضای آنها و به طور کلی فوتبال، چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. ما به عنوان یکی از شرکای تجاری و سرمایه گذاران عظیم لیگ برتر انگلیس، به شما توصیه می کنیم ملاحظاتی محتاطانه در مورد این موضوع داشته باشید.

به نظر می رسد، در حالی که تمرکز اهالی فوتبال اروپا درگیر مسئله ای عظیمتر همچون تعلیق مسابقات لیگ به خاطر شیوع کرونا است، خانواده سلطنتی سعودی قصد دارند راه خود را برای ورود به لیگ برتر انگلیس باز نمایند و با پرداخت 300 میلیون پوند به مایک اشلی و خرید 80 درصد از سهام باشگاه نیوکاسل به مالک جدید آن تبدیل شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "درخواست شرکت رسانه ای BeIN برای جلوگیری از انتقال سهام نیوکاسل به شاهزاده سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست شرکت رسانه ای BeIN برای جلوگیری از انتقال سهام نیوکاسل به شاهزاده سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید