دلایل تحریم انتخابات مجلس بحرین از سوی جمعیت الوفاق

به گزارش وبلاگ زیبا، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات مجلس در بحرین توییتر جمعیت الوفاق مجددا آغاز به فعالیت کرد و اولین پست آن اعلانیه آغاز کنفرانس خبری جاری در لندن برای اعلام موضع الوفاق در خصوص انتخابات است.

دلایل تحریم انتخابات مجلس بحرین از سوی جمعیت الوفاق

جمعیت الوفاق در کنفرانس خبری در لندن انتخابات پیش روی مجلس و شورای شهر این کشور را تحریم نمود.

شیخ حسین الدیهی جانشین دبیرکل جمعیت الوفاق در کنفرانس خبری در لندن گفت: در حالی این کنفرانس خبری را برگزار می نماییم که در بحرین تمامی جمعیت های سیاسی و آزادی بیان محدود شده، تظاهرات و تعامل سیاسی ممنوع گشته و آزار و اذیت ، تبعیض و سرکوب روبه افزایش است. بحرین در سیاه ترین روزهای خود بسر می برد.

وی اضافه کرد: بحرین تبدیل به جزیره ای بی صدا و خفه شده گشته است. از سال 2011 تا کنون، نزدیک 200 نفر به شهادت رسیده اند -چه در زندانها تحت شکنجه، چه در سرکوب تظاهرات ها و هجوم به منازل. نزدیک به 15000 مورد بازداشت خودسرانه اتفاق افتاده است که بین آنها 330 زن و 1500 کودک بوده اند. بحرین شاهد حدود 50000 تظاهرات در راه مطالبه دموکراسی و مشارکت سیاسی بوده است و و تابعیت بیش از 700 شهروند سلب (لغو) شده است.

الدیهی اعلام کرد: رژیم همیشه سعی دارد بیش از 60٪ (جمعیت) را از مشارکت سیاسی و تصمیم گیری ها نادیده گیرد. اکنون پس از 18 سال تجربه، با اصرار رژیم برای رساندن وضع به بحرانهای کنونی، عدم انجام اصلاحات حقیقی و بستن تمامی درهای مذاکره تاکید و اعلام می نماییم که ملت بحرین در مقابل خود هیچ گزینه ای جز عدم مشارکت و تحریم انتخابات مجلس و شوراهای شهر نمی بیند.

جانشین دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین درباره دلایل تحریم انتخابات گفت: ما به این دلایل انتخابات را تحریم می کنیم؛

1- عدم وجود قانون اساسی مورد توافق 2- غیر عادلانه بودن نظام حاکم بر انتخابات 3-برگزاری انتخابات بطور منفرد تنها توسط نظام و عدم قبول اداره آن توسط هر طرف مستقلی 4-قوه قانون گذاری بی اثر بوده و تصمیمات آن تحت نفوذ قوه تنفیذی است. 5-صدور قوانین سلبی و در ضدیت با حقوق و آزادی های اساسی توسط مجلس 6-فعال نمودن دادگاه نظامی برای محاکمه غیر نظامی ها که مخالف با موازین بین المللی است. 7- قوه قضائی و بخشهای آن تحت تاثیر قوه تنفیذی و سیاست زده و غیر مستقل است. 8- غیاب اراده ملی در تشکیل حکومت 9-دعوت ها به مذاکره باطلند چرا که هیچ اراده سیاسی جدی برای مذاکره وجود ندارد. 10-تضعیف حاکمیت ملی در سطح منطقه ای و بین المللی 11-حاکمیت حکومت امنیتی 12-بستن دهانهای مخالفان سیاسی به 6 طریق ممکن 13-ایجاد گسستگی در هویت ملی با اعطای تابعیت به هزاران غیر بحرینی نظامی و ارتشی و حامی نظام 14-شدت دریافت تبعیض. دولت اصرار بر تبعیض طائفی، قبیله ای و مذهبی دارد. 15-بحران اعتماد بین ملت و حکومت به علت استبداد حکومت 16-بحران و مشکل سیاسی از 2011 تا کنون هنوز وجود دارد، مساله ای که باعث کناره گیری الوفاق از مجلس شد، این بحران در صورت ادامه یافتن در تمامی سطوح دیگر نیز ایجاد بحران خواهد کرد. 17-غیاب رسانه آزاد و مستقل، ادامه داشتن کمپینهای نفرت پراکنی ،انحصاری نمودن تمامی فضای رسانه ای توسط نظام 18-استمرار فساد مالی و اداری و وضع قوانینی که مفسدین را حمایت می کنند. 19-عدم شفافیت در اتخاذ تصمیم های حکومتی سرنوشت ساز 20-انباشته شدن بدهی دولت 21- غرق شدن کشور در بدهی ها و دیون مستمر 22-استمرار سیاست های مالیاتی 23-عدم جدیت در مبارزه با فساد و هدر رفتن بیت المال 24-عدم عمل به توصیه های گروه حقیت یاب بین المللی (BICI) ، شکست و عدم موفقیت در عمل به توصیه های سازمان ملل در خصوص بحرین (2012 / 2017) 25-فرار از مکانیسم های کنترل بین المللی، عدم اجازه به گزارشگران حقوقی بین المللی برای ورود و بازدید از بحرین.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دلایل تحریم انتخابات مجلس بحرین از سوی جمعیت الوفاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل تحریم انتخابات مجلس بحرین از سوی جمعیت الوفاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید