ساخت مدل مهندسی میکروکاوشگر ماه مورد حمایت قرار می گیرد

به گزارش وبلاگ زیبا به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، اولین دوره مسابقه طراحی و ساخت میکرو کاوشگر ماه به وسیله این پژوهشگاه برگزار می گردد.

ساخت مدل مهندسی میکروکاوشگر ماه مورد حمایت قرار می گیرد

با توجه به فعالیت های روزافزون جهان در حوزه اکتشافات فضایی و بعلاوه سرریز فناوری های اکتساب شده در سایر حوزه های صنعتی، پژوهشگاه فضایی ایران در نظر دارد، مسابقه طراحی و ساخت کاوشگر ماه را با هدف حمایت از تشکل های دانشجویی و کسب و کارهای نوپای فضاپایه و به منظور طراحی و ساخت مدل مهندسی کاوشگر ماه برگزار کند.

این مسابقه در دو مرحله برگزار می گردد. مرحله اول، مرحله طراحی است و طراحی های تیم های شرکت کننده به وسیله داوران آنالیز می گردد و تیم های منتخب پس از تست در محیط شبیه سازی شده، با حمایت اقتصادی پژوهشگاه فضایی ایران به مرحله دوم یعنی مرحله ساخت کاوشگر وارد می شوند. در مرحله دوم مسابقه، پس از ساخت ربات ها، تست های کارکردی روی ربات ها به صورت میدانی انجام می گردد.

مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای کاوشگر در این مسابقه، جرم کمتر از 10 کیلوگرم و توانایی آنالیز وجود علائم حیات در یک منطقه به شعاع 50 متر، در کمتر از 40 دقیقه است. بعلاوه کاوشگر طراحی شده باید قادر باشد مأموریت ناوبری که شامل رسیدن به اهداف از پیش مشخص شده است را نیز با موفقیت انجام دهد.

دانش و تجربه فنی به دست آمده از این رویداد می تواند در ساخت سایر ربات های کاوشگر و امدادگر که مورد احتیاج سازمان ها و ارگان های مختلف در کشور است، مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ساخت مدل مهندسی میکروکاوشگر ماه مورد حمایت قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت مدل مهندسی میکروکاوشگر ماه مورد حمایت قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید