شمارش معکوس برای رونمایی از اینترنت ویژه بچه ها

به گزارش وبلاگ زیبا، خبرنگاران : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت که به منظور برطرف دغدغه های فرهنگی والدین، اینترنت ویژه بچه ها تا دو هفته آینده در دسترس قرار می گیرد.

شمارش معکوس برای رونمایی از اینترنت ویژه بچه ها

به گزارش وبلاگ زیبا ، عیسی زارع پور درباره جزئیات نو برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایمن سازی فضای مجازی و ارائه سرویس های ویژه بچه ها اظهار کرد: وزارت ارتباطات به زودی اینترنت ویژه بچه ها و نوجوانان را در اختیار خانواده های ایرانی قرار می دهد.

وی اضافه کرد: این سرویس، اینترنت کاملاً ایمن و بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی طراحی شده است. وزارت ارتباطات مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی مکلف به ایجاد محیط سالم و ایمن برای بچه ها در فضای مجازی است. به همین دلیل سرویس های ویژه ای در آینده نزدیک رونمایی می گردد تا خانواده ها با خیالی آسوده اجازه حضور بچه ها خود را فضای مجازی را بدهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: فضای مجازی در ایران سال ها رها بوده و اکنون دغدغه کاربران نسبت به گذشته تغییر نموده و به علت همین تغییر ذائقه کاربران اصلاح ساختارهای فضای مجازی با سخت های زیادی روبرو است. با این حال وزارت ارتباطات بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی و وظیفه شرعی و قانونی این سازمان زیرساخت ایمن سازی اینترنت را آماده نموده است.

زارع پور در خصوص شیوه استفاده از سرویس فضای مجازی ویژه بچه ها ادامه داد: کاربران می توانند به وسیله کد یواس اس دی(USSD) و نرم افزارهای مدیریت سیم کارت از اینترنت کودک استفاده نمایند. با فعال سازی این سرویس محدودیت هایی برای دسترسی بچه ها اعمال می گردد تا این دسته از کاربران در معرض محتواهای نامناسب قرار نگیرند. امکان تغییر شیوه دسترسی به حالت بزرگسال در هر لحظه فراهم است و والدین هر زمان که بخواهند می توانند از سرویس بزرگسالان استفاده نمایند. این سرویس ظرف یک یا دو هفته آینده رونمایی می گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "شمارش معکوس برای رونمایی از اینترنت ویژه بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس برای رونمایی از اینترنت ویژه بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید