صالحی امیری: دبیرکل کمیته ملی المپیک تا یک ماه آینده مشخص می شود، با تاج درباره تیم امید جلسه داریم

به گزارش وبلاگ زیبا، رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ما و وزارت ورزش اراده محکمی برای حمایت از تیم فوتبال امید داریم از برگزاری نشست ستاد عالی بازی ها با تاج خبر داد.

صالحی امیری: دبیرکل کمیته ملی المپیک تا یک ماه آینده مشخص می شود، با تاج درباره تیم امید جلسه داریم

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ زیبا، رضا صالحی امیری در انتها نشست دیپلماسی ورزش در جمع وبلاگ زیبا گفت: برنامه وسیعی در 10 محور برای المپیک 2020 تعریف کرده ایم. در کنار رویداد ورزشی باید رویدادهای فرهنگی گسترده ای در توکیو داشته باشیم. خوشبختانه کشور به کمک کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون ها آمده تا در توکیو شاهد رویداد بزرگ ورزشی و فرهنگی باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره تصویب اساسنامه این کمیته در هیئت دولت گفت: اصلاحات اساسنامه قبل از حضور من شروع شده بود. ما کمیته کارشناسی در هیئت اجرایی تشکیل دادیم. اساسنامه ما با اساسنامه های جهان منطبق شده است. آن را به مجمع ارسال کردیم و بعد از تایید و 13 بار رفت و برگشت در IOC تایید شد و در نهایت در دولت هم مورد تصویب قرار گرفت. آنچه در اصلاحات و اساسنامه اجرا شده با واقعیت های موجود منطبق است.

صالحی امیری درباره تیم فوتبال امید گفت: ما و وزارت ورزش اراده محکمی برای حمایت از تیم امید داریم و باید به انتظار ملت برای صعود پاسخ دهیم. ما در انتخاب سرمربیان در هیچ فدراسیونی از جمله فدراسیون فوتبال دخالت نداشتیم.

وی افزود: کار ما در خصوص فوتبال و سایر فدراسیون ها جنبه مشورتی و حمایت مالی حداکثری است. در جریان تغییرات تیم امید هستیم و شنبه در ستاد عالی با حضور وزیر ورزش و تاج جلسه داریم و نصرالله سجادی نتیجه را منتقل می کند. تلاش ما استفاده از ظرفیت حداکثری برای فوتبال است. تاج در تلاش است تا موانع را رفع کند و شاهد اتفاقات مثبتی خواهید بود.

صالحی امیری در پاسخ به این سوال که آیا در جریان انتخاب استیلی بوده است یا نه؟ گفت: نه در انتخاب کرانچار و نه مجیدی و نه استیلی مداخله نداشتیم و فدراسیون پاسخگو خواهد بود. ما مطمئن هستیم آنها دلسوز فوتبال هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص حضور کیانوش رستمی و سعید علی حسینی در مسابقات وزنه برداری گزینشی المپیک در سوئیس گفت: علی حسینی و رستمی در سوئیس ثبت نام نشدند. با توجه به اتفاقی در رویداد قبلی افتاد و اوت کردن کیانوش در مسابقات جهانی، او باید در مسابقات سوئیس شرکت کند. برای حضور علی حسینی و رستمی با تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی تماس گرفتیم و از طریق کانال های مختلف رایزنی کردیم. امیدواریم این وزنه برداران سهمیه حضور بگیرند و اگر نشد، هیچ مطالبه ای نخواهیم داشت. ما دو هفته تاخیر داشتیم و معمولا فدراسیون های جهانی در این باره جدی هستند. با یکی از عزیزان که در ارتباط دارد، صحبت کردیم و گفتند این مسئله منوط به نشست هیئت رئیسه است.

صالحی امیری بیان کرد: امروز با سهراب مرادی جلسه داشتم و او در مسابقاتی که گفتم شرکت خواهد کرد. سهراب دو هفته برای ریکاوری به آلمان می رود.

وی در خصوص انتخاب دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: برای معرفی دبیرکل زمان تعیین نکردیم . یکی از ملاحظات ما تصویب اساسنامه بود. حداکثر تا یک ماه آینده دبیرکل معرفی می شود.

صالحی امیری در خصوص بدهی ارزی فدراسیون دوومیدانی به کمیته ملی المپیک بیان کرد: هیچ فدراسیونی بدهکار نیست. آنها از ما بودجه رسمی می گیرند و گاهی علی الحساب دریافت و تسویه می کنند. دوومیدانی روز گذشته بخشی از بدهی ارزی خود را پرداخت کرد. این فدراسیون به ما بدهکار نیست، ولی ما به 52 فدراسیون بدهکار هستیم .

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "صالحی امیری: دبیرکل کمیته ملی المپیک تا یک ماه آینده مشخص می شود، با تاج درباره تیم امید جلسه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: دبیرکل کمیته ملی المپیک تا یک ماه آینده مشخص می شود، با تاج درباره تیم امید جلسه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید