صندوق توسعه ملی مجاز به سرمایه گذاری شد

به گزارش وبلاگ زیبا، در نشست هیات امنای صندوق توسعه ملی، اعضا با تصویب شیوه نامه و ضوابط لازم، مجوز سرمایه گذاری این صندوق در حوزه های مختلف را برای نخستین بار صادر کردند.

صندوق توسعه ملی مجاز به سرمایه گذاری شد

در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی که به ریاست ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار گردید، چارچوب موافقت با درخواست استمهال بازپرداخت بدهی ها بر مبنای پیشرفت فیزیکی پروژه ها و تطابق آن با درصد استفاده از منابع اقتصادی تصویب شد.

در این جلسه بعلاوه شیوه نامه شرایط و ضوابط سرمایه گذاری داخلی و خارجی مطرح و بر این مبنا برای نخستین بار به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد که در حوزه های مختلف و بازار های پولی و اقتصادی سرمایه گذاری ارزی داشته باشد.

مهدی غضنفری، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گزارشی از عملکرد 10 ساله صندوق ارائه کرد و برای رفع شدن مسائل صندوق از جمله تعویق مطالبات و نرخ بازدهی پایین منابع، پیشنهاد هایی ارائه کرد.

در این جلسه رئیس جمهور با تأکید بر لزوم کوشش برای افزایش نرخ بازدهی صندوق توسعه ملی گفت: هیات عامل نباید برای وصول مطالبات معوقه کوتاهی کند. دستگاه های اجرایی نیز باید ضمن حفظ شأن و جایگاه حقوقی و قانونی صندوق توسعه ملی آن را منبعی برای تأمین احتیاج های خود تلقی نکنند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "صندوق توسعه ملی مجاز به سرمایه گذاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق توسعه ملی مجاز به سرمایه گذاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید