طرز تهیه کوکی میوه ای

به گزارش وبلاگ زیبا، خمیر کوکی میوه ای را می توان تا 6 ماه فریز کرد. به این ترتیب می توانید وقتی به تعداد کافی کوکی درست کردید اضافی خمیر را فریز کنید و بعداً از آن بهره ببرید چون کوکی داغ تازه همواره طعم بهتری دارد.

طرز تهیه کوکی میوه ای

به گزارش وبلاگ زیبا به نقل از ایران کوک ، کوکی میوه ای را می توان با انواع میوه های خشک شده از قبیل انجیر، زردآلو، توت، کشمش و خرما تهیه کرد. ضمناً در تهیه کوکی میوه ای از مغز گردو و بادام هم استفاده می گردد که در کنار میوه های خشک طعمی دلپذیر ایجاد می نماید.

مواد لازم کوکی میوه ای

آرد سفید1 پیمانه
بیکینگ پودر1قاشق چای خوری
شکر1/2 پیمانه
نمک1/4 قاشق چایخوری
کره110 گرم
خلال پوست پرتقال1 قاشق چایخوری
آب پرتقال1 قاشق غذاخوری
انجیر خشک وبرگه زردآلوی خرد شده1/4 پیمانه
بادام و گردوی خرد شده3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوکی میوه ای

  1. فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید گرم گردد. روی دو سینی فر کاغذ روغنی بکشید. میوه های خشک (زردآلو، انجیر، کشمش و خرما) و مغزها (گردو و بادام) را به صورت قطعات خیلی کوچک خرد کنید.
  2. مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر، شکر و نمک را داخل غذاساز بریزید و و با هم مخلوط کنید. کره را همان طور که سرد است تکه تکه کنید و داخل غذاساز بریزید. پالس بزنید تا مخلوط گلوله گلوله گردد. سپس میوه های خشک، خلال پوست پرتقال، مغزها و آب پرتقال را نیز اضافه و مواد را خوب میکس کنید.
  3. خمیر را به یک سطح آردپاشی شده منتقل کنید و کمی ورز بدهید. سپس آن را به شکل لوله ای در بیاورید و داخل سلفون بپیچید. 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت گردد.پ
  4. بعد از این مدت خمیر را به ضخامت 5-6 میلی متر برش بزنید. کوکی ها را داخل سینی های فر بچینید و 14-16 دقیقه در فر گرم شده بپزید تا لبه هایشان قهوه ای رنگ گردد. بگذارید کوکی میوه ای قبل از سرو کمی خنک گردد. این کوکی ها را می توانید تا 4-5 روز در ظرف در بسته نگهداری کنید.
منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه کوکی میوه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکی میوه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید