هر آنچه در خصوص شیرینی کاک کرمانشاه باید بدانیم

به گزارش وبلاگ زیبا، در زمان سفر به کرمانشاه اگر می خواهید سوغاتی را برای عزیزانتان تهیه کنید توصیه ما به شما خرید انواع شیرینی های سنتی این استان از جمله شیرینی کاک کرمانشاه می باشد. این شیرینی بسیار ترد و لذیذ مورد پسند تمامی ذائقه ها بوده و هر شخصی با یک بار امتحان و تست نموده آن مشتری دائمی این شیرینی بی نظیر با عطر و مزه ای دلنشین می گردد. در این مطلب تصمیم داریم که شما را بیشتر با شیرینی کاک آشنا نموده و اطلاعات کاملی در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.

هر آنچه در خصوص شیرینی کاک کرمانشاه باید بدانیم

شیرینی کاک کرمانشاه

کرمانشاه نیز مانند سایر نقاط ایران دارای سوغاتی های بسیار زیاد و متنوعی می باشد. هر گاه نام کرمانشاه به گوش می رسد روغن حیوانی خوش عطر و اعلا، گیوه های بسیار زیبا، نان برنجی و شیرینی کاک ناگهان تداعی می گردد. شیرینی کاک از جمله شیرینی های بسیار خوشمزه و لذیذی است که در این استان تهیه می گردد و بهترین گزینه برای سوغات می باشد. این شیرینی ترد و لذیذ در اندازه های کوچک تهیه شده و در کنار یک فنجان چای بسیار دلچسب و دلنشین خواهد بود. شیرینی کاک در عین حال که سبک و بسیار خوش مزه می باشد پر انرژی بوده و می توان به عنوان میان وعده ای کامل و بسیار مقوی از آن استفاده کرد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کاک کرمانشاه

بی شک شیرینی هایی که در استان کرمانشاه طبخ و تهیه می شوند همگی دارای عطر و طعمی بی نظیر هستند و دلیل جمع شدن تمامی مزه های عالی و طعم های بی نظیر در یک شیرینی را می توان استفاده از روغن اصل و مرغوب کرمانشاهی در تهیه این شیرینی ها از جمله کاک کرمانشاهی دانست.

مواد اولیه ای که برای درست نموده شیرینی کاک کرمانشاه استفاده می شوند عبارتند از:

  • روغن مرغوب و خوش عطر کرمانشاهی
  • آرد گندم
  • تخم مرغ
  • خمیر مایع فوری
  • پودر قند
  • پودر هل
  • پودر بادام
  • پودر دارچین
  • آب ولرم و نمک

طرز تهیه شیرینی کاک کرمانشاه

برای تهیه شیرینی کاک ابتدا باید خمیر مایه را به همراه مقداری پودر قند و آب ولرم مخلوط نموده و بگذارید به مدت 10 دقیقه بماند تا پف کند.

سپس روغن را گرم نموده و می گذاریم خنک گردد بعد از خنک شده روغن تخم مرغ را به همراه نمک کاملاً مخلوط نموده و به روغن خنک شده اضافه می کنیم.

مایه خمیر آماده شده را نیز بعد از گذشت 10 دقیقه به مخلوط روغن و تخم مرغ اضافه نموده و خوب هم می زنیم. در مرحله بعدی آرد را نیز اضافه نموده و آنقدر ورز می دهیم تا خمیری یک دست و نرم و لطیف داشته باشیم.

به خمیر حدود 2 ساعت استراحت داده و رویش را می پوشانیم. بعد از گذشت دو ساعت خمیر را لوله نموده و از آن چانه می گیریم.

چانه ها را با یاری وردنه باز نموده و به صورت ورقه های بسیار نازک در آورده و بر روی ساج هایی که از قبل گرم نموده ایم پهن نموده و هر دو طرف خمیر را می پزیم.

در مرحله بعدی قبل از سرد شده خمیر بر روی آن مخلوطی از پودر بادام، پودر قند و پودر هل ریخته و ورقه نازک خمیر را لوله می کنیم و با وردنه رویش را صاف نموده و با با فاصله های منظم به صورت اریب برش می زنیم.

بهترین مراکز خرید شیرینی کاک کرمانشاه

اگر به شهر کرمانشاه سفر نموده باشید و سری به بازار بزرگ و قدیمی این شهر زده باشید.

هنگام بالا رفتن از پله های ورودی این بازار قدیمی و بزرگ با فروشگاه های بزرگ و مغازه هایی که به تهیه و طبخ انواع شیرینی های شهر کرمانشاه از جمله کاک مشغول هستند روبرو شده اید.

در زمان بالا رفتن از این پله ها عطر خوش شیرینی های خوشمزه این دیار انسان را مدهوش و وسوسه می نماید. شما با پذیرایی که فروشندگان این فروشگاه ها از مسافران می نمایند می توانید انواع شیرینی ها را از جمله کاک کرمانشاه را تست نموده و از طعم و مزه آن لذت برده و به عنوان سوغات برای عزیزانتان تهیه کنید.

تمامی فروشگاه هایی که در بازار اصلی کرمانشاه واقع در سه راه نواب قرار دارند شیرینی های بسیار تازه و با کیفیت بسیار عالی را در اختیار مسافران و میهمانان شهر خود قرار می دهند.

شما می توانید از نقاط دیگر شهر کرمانشاه که کارگاه های فراوری شیرینی در آن محل ها واقع شده است و به صورت داغ و تازه در حضور مشتری طبخ و تهیه می شوند مانند چهار راه اجاق و خیابان نوبهار نیز شیرینی کاک خوشمزه را تهیه کنید.

تاریخچه شیرینی کاک

این شیرینی ترد و بسیار خوشمزه دیار کرمانشاه که طعم غالب آن دارچین می باشد قدمتی صد ساله دارد. مردم این سرزمین از سالیان بسیار دور مشغول به طبخ و تهیه کاک بوده اند و بر اثر گذشت سالیان طولانی این شیرینی همچنان شکل اولیه و طعم اصلی خود را حفظ نموده و با کیفیتی بسیار بالا تهیه می گردد. شیرینی کاک کرمانشاه از جمله شیرینی هایی است که در طی برگزاری اجلاس سراسری شورای سیاستگذاری ثبت آثار معنوی به لیست میراث معنوی کشور اضافه شد.

منبع: دلتابان

به "هر آنچه در خصوص شیرینی کاک کرمانشاه باید بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه در خصوص شیرینی کاک کرمانشاه باید بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید