قیمت جیرجیرک در این کشور از طلا بیشتر است

به گزارش وبلاگ زیبا، آیا تا به حال درباره مبارزه جیرجیرک ها شنیده اید؟ اگر به چین رفته باشید بدون شک آن را دیده و یا درباره اش شنیده اید، زیرا جنگ انداختن جیرجیرک ها تفریح محبوب مردم چین از هزاران سال پیش تا به امروز است، و به علت درآمدزا بودن این تفریح، مردم زیادی به آن روی آورده اند و پول های زیادی به خاطر آن جا به جا می گردد.

قیمت جیرجیرک در این کشور از طلا بیشتر است

اینجا جیرجیرک ها ارزش طلا را دارند

به گزارش عصرایران، به علت افزایش محبوبیت جیرجیرک ها این شهر چینی تصمیم گرفت این تفریح را توسعه بدهد و در آن سرمایه گذاری کند. آن ها جیرجیرک هایی مزارع شهر سیدیان استان شاندونگ چین را که ویژگی های منحصر به فرد دارند پرورش می دهند. قیمت یک جیرجیرک تا 50 هزار یوآن چینی معادل با 7600 دلار قیمت دارد.

پیشینه تاریخی؛ تفریح طبقه بورژوا و ثروتمند

نبرد جیرجیرک ها به خاندان تانگ 618-904 میلادی باز می گردد. این جیرجیرک ها بزرگ و جنگنده هستند. بنا بر این گزارش، گفته می گردد امپراتوری های چین علاقه زیادی به جیرجیرک های شهر سیدیان داشتند. فقط ثروتمندان می توانستند آن ها را بخرند و این تفریح در انقلاب فرهنگی چین به عنوان تفریح طبقه بورژوا مورد توجه نهاده شد.

سرانجام تابستان و آغتز پاییز و چرخه پولی قابل توجه

در اواخر فصل تابستان و پاییز هر سال، 80 درصد از ساکنان محلی این منطقه جیرجیرک های قوی را از زمین های کشاورزی گردآوری می نمایند. این فعالیت چرخه اقتصادی گسترده ای برای اهالی منطقه دارد، بومیان جیرجیرک ها را با دریافت مبالغی زیاد پرورش داده و آموزش می دهند.

هشدار کارشناسان

شهر سیدیان بزرگترین بازار جیرجیرک های دنیا را در شمال چین دارد و خانواده های این منطقه با خرید و فروش و پرورش جیرجیرک ها تا قیمت 15300 دلار به سود بالایی دست می یابند. حتی قیمت یک جیرجیرک تا 46 هزار دلار هم رسیده است. به همین علت، بعضی از مردم طماع شانگ های در بعضی فصول سال به شهر سیدیان چین می فرایند تا جیرجیرک جمع نمایند و بفروشند، این اتفاق روی جمعیت جیرجیرک های چین اثر گذاشته و با وجود کوشش های مختلف از سوی رسانه های چینی و هشدار کارشناسان محیط زیست، مردم این شهر دست از خرید و فروش و به جنگ انداختن جیرجیرک ها برنمی دارند.

منبع: فرارو

به "قیمت جیرجیرک در این کشور از طلا بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت جیرجیرک در این کشور از طلا بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید