هوشمندی فناوری برای مجتمع های صنعتی محقق شد

به گزارش وبلاگ زیبا، هوشمندی فناوری اطلاع از آخرین تغییرات تکنولوژی و شناسایی روندهای تغییرات جهانی مرتبط با فناوری های کلیدی در واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی است.

هوشمندی فناوری برای مجتمع های صنعتی محقق شد

به گزارش وبلاگ زیبا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، زینب محمدی، عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان با اشاره به این که در راستای توسعه هوشمندی تکنولوژی ابتدا در واحدها مسائل فنی و تکنولوژی های کلیدی شناسایی می گردد، گفت: فرآیند هوشمندی تکنولوژی به این شکل است که پایگاه های ثبت اختراع، بانک اطلاعات مقالات معتبر، گزارش های تجاری و اطلاعات محصولات تأمین نمایندگان کلیدی در ابتدا آنالیز می گردد.

سهولت در تصمیم گیری

در نتیجه روندهای تغییرات تکنولوژی، مسائل حل شده در رابطه با تکنولوژی های کلیدی، پیشرفت های اجرا شده و ظرفیت ارتقا برای تکنولوژی ها شناسایی خواهد شد.

معمولا نتایج فرآیند هوشمندی تکنولوژی موجب خواهد شد تا شرکت ها در تصمیم گیری ها دقیق تر عمل نموده و به نتایج دلخواه خود نزدیک تر شوند. برای خرید تکنولوژی تازه، تنظیم برنامه ارتقای فنی و افزایش قدرت در مذاکرات می توان از این خدمت استفاده کرد.

برای مثال در یکی از پروژه های اجرا شده در واحد الفین 14 ظرفیت ارتقای فنی شناسایی و برنامه ارتقای فنی تدوین شد یا در واحد آروماتیک با لیسانس اکسنس، با محصولات زایلین و بنزن، 20 ظرفیت ارتقای فنی شناسایی شده، اطلاعات اولیه برای معین 18 شکاف تکنولوژیک استخراج و برنامه های ارتقای فنی تدوین شد.

فرآیند هوشمندی تکنولوژی از آن جهت حائز اهمیت است که یکی از چالش های پیش روی کشورها، تنظیم نوع و شرایط همکاری تکنولوژیک به نحوی است که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بیشترین درآمد را برای آنها به همراه داشته باشد و بعلاوه موجب نوآوری و افزایش بهره وری تکنولوژیک نیز می گردد.

در این رابطه ضروری است بنا به شرایط موجود تنظیم مقررات، ساختارهای سازمانی، شبکه های همکاری، برنامه های ملی و فناوری مورد توجه قرار گیرند.

تدوین پیوست فناوری تسهیل شد

از دیگر نتایج هوشمندی تکنولوژی می توان به تدوین پیوست تکنولوژی همکاری های تجاری و افزایش مقدار یادگیری فناورانه در قراردادها، ارتقای نقش بازیگران کلیدی صنعت نفت در توسعه فناوری و نوآوری و پیشبرد برنامه های خودکفایی اشاره نمود.

این مدیر حوزه دانش بنیان شرح داد: هوشمندی فناوری علاوه بر صرفه جویی ارزی یاری می نماید تا واحدهای صنعتی نیز بتوانند هزینه های خود را کنترل نمایند و در مصارف خود صرفه جویی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "هوشمندی فناوری برای مجتمع های صنعتی محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمندی فناوری برای مجتمع های صنعتی محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید