کینه توزانه به نتایج تیم نوجوانان تاختند، از این چیزها نمی ترسم

به گزارش وبلاگ زیبا، حسین عبدی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره نتایج تیم فوتبال نوجوانان ایران در تورنمنت کافا و هجمه ای که علیه این تیم شکل گرفته است، گفت: اگر از نظر دوستان نتیجه مهم باشد، پس برنامه ریزی و اهداف بلندمدت در فوتبال پایه به درد نمی خورد. متوجه نشدم چرا برخی از دوستان اینقدر کینه توزانه نسبت به همه چیز تاختند. معلوم نشد بابت چه چیزی این هجمه و تخریب شکل گرفت. این رفتارها منطقی نیست و به جای کلمه انتقاد باید از واژه تخریب استفاده کرد.

کینه توزانه به نتایج تیم نوجوانان تاختند، از این چیزها نمی ترسم

وی ادامه داد: کسانی که باید متوجه شوند، خودشان می فهمند که کار در تیم های پایه به چه شکل است. کسانی هم که خودشان را به خواب زده اند، بیدار نمی شوند. کار در فوتبال پایه بلندمدت است و زمان و هزینه می خواهد. ما داریم به کشورمان سرویس می دهیم و باید به این تیم ها یاری کرد. چیزی که الان می بینیم این است که عده نمی خواهند ما پیروز شویم و در برد و باخت غوطه ور هستند. اگر بخواهیم کار کوتاه مدت انجام بدهیم هیچ موقع به ژاپن و کره جنوبی نمی رسیم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان با بیان اینکه در قاره آسیا در این رده سنی نباید به اسامی کشورها توجه کرد، یادآور شد: تصوری که ما از بنگلادش، هندوستان یا تاجیکستان در رده سنی بزرگسال داریم، با رده سنی پایه متفاوت است. تاجیکستان دوره گذشته نایب قهرمان آسیا شده است. برخی دوستان کینه توزانه یکسری مباحث دیگر را در نتایج تیم نوجوانان دخالت می دهند. با این حجم از نتیجه گرایی بر پیکره فوتبال ضربه می زنیم.

عبدی تاکید نمود: جالب است که همین دوستان می گویند باید به فوتبال پایه توجه داشت و برنامه ریزی بلندمدتی کرد ولی در عمل به آن حد از بالندگی نرسیده اند که اجازه بدهند برنامه ریزی بلندمدت صورت بگیرد و از آن نتیجه گرایی خارج شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که پیش بینی اش از مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا چیست؟ گفت: هیچ موقع مربیان قول صد درصد نمی دهند ولی مطمئنا ما از گروهمان صعود می کنیم. اگر قرار است از انجام بازی تدارکاتی هم بترسیم که دیگر نباید بازی گذاشت. برخی از مربیان سابق تیم ملی هم شاید به همین خاطر بازی های تدارکاتی ضعیفی می گذاشتند. شاید آنها با بازخورد روانی این افراد آشنا بودند ولی باید بگویم من از این چیزها نمی ترسم و تیم را به سطحی که باید، می رسانم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان یادآور شد: سئوال من از این افراد این است که آیا ایران برایشان مهم است؟ آیا نگاهشان به آینده است یا به نتایج بازی های محبت آمیز؟ آیا اصلا بازی های ما را تماشا نموده اند و به این نتیجه رسیده اند یا خیر؟ آیا آنها می دانند که ما ازبکستان را شکست دادیم؟ آیا می دانند در بازی هایی که پیروز شدیم، می توانستیم 20 گل بزنیم یا حتی به تیم افغانستان هم باید حداقل 5 گل می زدیم؟ همه باید دست به دست هم بدهند تا فوتبالمان پیشرفت کند. نمی گردد چشم بسته و مغرضانه و به خاطر تحریک یکسری اشخاص و عوامل محیطی دست به تخریب زد.

عبدی اضافه کرد: بهترین چیزی که می تواند نشان بدهد یک تیم نسبت به گذشته پیشرفت نموده است، فیلم بازی ها است. اگر منتقدان و کسانی که علیه ما هجمه ایجاد می نمایند، فیلم مسابقاتمان را دیده اند باید منصفانه قضاوت نمایند. اگر هم فیلم ها را ندیده اند که بروند تماشا نمایند. تفاوت ما با ژاپن و کره جنوبی در همین تفکرات است.

وی در سرانجام در پاسخ به این سئوال که آیا با مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی در این خصوص صحبتی داشته است؟ گفت: قبل از این با هم صحبت داشتیم و در آینده هم جلسه ای برگزار می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کینه توزانه به نتایج تیم نوجوانان تاختند، از این چیزها نمی ترسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کینه توزانه به نتایج تیم نوجوانان تاختند، از این چیزها نمی ترسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید