عقب نشینی نرم استقلال در نقل و انتقالات

به گزارش وبلاگ زیبا، استقلالی ها نمی خواهند تجربه گرو و نویمایر تکرار گردد به همین دلیل با حساسیت و وسواس بسیار درنقل و انتقالات حرکت می نمایند تا ماجرای آن بازیکنان دوباره تداعی نگردد.

عقب نشینی نرم استقلال در نقل و انتقالات

نقل وانتقالات استقلال، دست به عصا

دلیل اینکه استقلال تا کنون خریدجدیدی نداشته و برخلاف تیم هایی همچون سپاهان وپرسپولیس بازیکنی را به لیست خود اضافه نکرده، دو مورد اساسی است. اول اینکه استقلال 3 بازیکن مصدوم داشت که ازابتدای فصل برای این تیم بازی نکردند وطبق نظروینفرد شفر باید از نیم فصل به مجموعه اضافه می شدند. داریوش شجاعیان، مرتضی آقاخان و محسن کریمی نام هایی بودند که ازابتدای فصل تعیین بود باید درنیم فصل وارد لیست شوند. بنابراین دربرهه کنونی عملا دست مجموعه استقلال برای جذب بازیکنان جدید قدری بسته است واخلاقی هم نیست که این بازیکن به حال خود رها شوند. مگر اینکه مسئولان باشگاه استقلال تصمیم بگیرند به جهت جذب گزینه بهتر یکی ازاین بازیکنان را به طورقرضی دراختیاردیگر تیم ها قراردهند که دو هفته پیش زمزمه وقوع چنین اتفاقی برای مرتضی آقاخان وانتقال قرضی اش به دیگر تیم ها شنیده شد.

مسئله دیگری که دست مسئولان باشگاه استقلال را برای جذب بازیکن جدید بسته تجربه تلخ عقد قرارداد با گرو ونویمایراست. امیرحسین فتحی ابتدای فصل دراستقلال دچار اشتباه شد. البته خیلی ها خطای او درجذب گرو ونویمایر را حاصل کمبود وقت می دانستند اما سرپرست استقلال بیم آن دارد که دوباره درجذب بازیکنان جدید دچار اشتباه گردد وزمینه ورود بازیکنی را به استقلال فراهم کند که ازلحاظ فنی با معیارهای این باشگاه مطابقت نداشته باشد ودست آخرمجبورگردد با پرداخت بخشی ازسرمایه دلاری باشگاه، آن بازیکن را هم مثل گرو ونویمایرآزاد کند. به همین دلیل است که مسئولان درباشگاه استقلال دست به عصا حرکت می نمایند تا سناریویی که ابتدای فصل رقم خورد وگرو ونویمایرهرگزبرای استقلال بازیکن نشدند، دوباره تکرارنگردد.

نقش کمیته فنی را هم درجذب بازیکنان جدید نباید نادیده انگاشت. اگرسوال این است که چرااستقلال هیچ حرکت مثبتی را درنقل و انتقالات انجام نداده علاوه برتوجه به مواردی که ذکر شد، باید به نقش مهم کمیته فنی نیز اشاره داشت. کمیته ای که این اختیاررا دارد حتی با تایید بازیکنی ازسوی شفرو مدیران باشگاه، جذب بازیکن را به دلیل مسائل فنی وتو کند. درواقع چنین مسئولیتی را خود فتحی به اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال واگذارکرده تا به نوعی جذب بازیکن جدید با عبورازفیلترهای مطمئن انجام گردد واستقلال دیگربازیکنی را به خدمت نگیرد که کارایی لازم را نداشته باشد و به لحاظ فنی درقواره این تیم نباشد.

استقلال به واقع بازیکنی می خواهد که ازحیث فنی نسبت به بازیکنانی که اکنون دراین تیم حضوردارند، شرایط مطلوب تری داشته باشد. بازیکنی بهترازمرتضی تبریزی، عالی ترازروح الله باقری و اثرگذارترازصیادمنش و قائدی. آری، استقلال به جذب یک مهاجم گلزن نیازمبرم دارد واگرقراراست بازیکنی به مجموعه اضافه گردد، آن بازیکن باید سطح فنی بالاتری ازاین اسامی داشته باشد.

اینکه مسئولان باشگاه استقلال به خصوص اعضای با تجربه کمیته فنی تاکید به جذب جبارف دارند، یک دلیلش شرایط فنی مناسب این بازیکن است. سروردرواقع جزوآن دسته گزینه هایی محسوب می گردد که حضوردوباره اش دراستقلال سروصدای زیادی به پا خواهد نمود. البته جبارف درپست مهاجم بازی نمی کند و پست او بازی درخط میانی است اما قطعا استقلال برای تقویت هرچه بیشترخود به یک طراح درحد واندازه هافبک ازبک نیازدارد و باید چنین بازیکنی را درخط میانی خود داشته باشند. هرقدرهم که حضورشجاعیان، کریمی و احتمالا آقاخان ضرب آهنگ هجومی استقلال را خوش صدا ترکند اما یک بازیکن با ویژگی گلزنی باید درنوک پیکان هجومی باشد که هیچ یک ازاین بازیکنان شرایط بازی درآن پست را ندارند.

به همین دلیل استقلال باید درراستای جذب مهاجم راس اقدامی انجام بدهد وقطعا یک بازیکن را به مجموعه خود اضافه کند که هنوزهیچ یک ازگزینه هایی که به باشگاه معرفی شده اند تایید نهایی را نگرفته اند ویا باشگاه به لحاظ مالی با مدیربرنامه آن ها به توافق نرسیده است. با این حال کوشش باشگاه استقلال برای جذب مهاجم نوک ادامه دارد اما این پروسه به کندی جلو می رود.

البته نقش مسائل مالی را هم باید درجذب بازیکن جدید بسیارپررنگ دانست. اگربودجه کافی دراختیارمدیریت باشگاه استقلال قراربگیرد، یقینا این کارسرعت بیشتری به خود خواهد گرفت اما چنانچه وضعیت همین باشد که هست، دست مسئولان این باشگاه برای جذب بازیکن جدید بسته خواهد شد و آنگاه ممکن است گزینه های مناسب خارجی(بازیکنی درحد تیام) از دست استقلال بپرد.

منبع: ایران ورزشی

به "عقب نشینی نرم استقلال در نقل و انتقالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی نرم استقلال در نقل و انتقالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید