وزیر نیرو: استان کرمان 147 طرح در دست اجرا دارد

به گزارش وبلاگ زیبا، وزیر نیرو گفت: استان کرمان 147 طرح با 16 هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا و در این بخش، 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر نیرو: استان کرمان 147 طرح در دست اجرا دارد

به گزارش وبلاگ زیبا، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح طرح های عمرانی جنوب کرمان اضافه کرد: آنچه که تاکنون انجام داده ایم در مقایسه با فداکاری مردم، ناچیز است و باید از این فرصت، بیشترین بهره را ببریم و امیدواریم بتوانیم سطح وسیع تری از کشور را خدمات رسانی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به رشد فناوری هنوز از هر 100 نفر 15 نفر به الکتریسیته و از هر 100 نفر نیز یک نفر به آب دسترسی ندارد.

وزیر نیرو اعلام کرد: خدمات اجرا شده باید اطلاع رسانی گردد و با توجه به اینکه جمعیت کشور نسبت به 40 سال گذشته حدود سه برابر شده، ظرفیت نیروگاهی 11 برابر افزایش یافته است.

وی توضیح داد: امروز شاهد وضعیت خوبی در حوزه برق و آبرسانی به روستاها و شهرها هستیم و تعداد تصفیه خانه ها نیز به تعداد بی شماری افزایش یافته است.

اردکانیان اظهارکرد: استان کرمان 147 طرح با 16 هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا و در این بخش، 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدجواد فدایی، استاندار کرمان نیز با اشاره به طرح های افتتاح شده با حضور وزیر نیرو گفت: کمبود آب از مسائل مهم کرمان به شمار می رود و باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده قرار شد در کوتاه مدت با ایجاد بازار آب این مشکل حل و امیدواریم این تصمیم بزودی اجرایی گردد تا تابستان آینده را با کمترین مشکل سپری کنیم.

فدایی با اشاره به اینکه مساله آب در کشور ما موضوع بسیار مهمی است و مدیریت آن دشواری زیادی دارد اعلام کرد: در استان کرمان در صنعت آب و برق کارهای بسیار خوبی اجرا شده و پروژه های خوبی نیز به بهره برداری رسیده است.

استاندار کرمان، نگاه متوازن وزارت نیرو به توسعه متوازن در استان کرمان را مورد تقدیر قرار داد و اظهارکرد: در این استان بویژه در حوضه آب مسائل متعددی داریم و بخشی از آن احتیاج به تصمیم گیری و دستور کار دارد و شاید احتیاجی به اعتبار نباشد.

فدایی توضیح داد: تامین آب شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در لایحه بودجه نیست و قرار شده سال جاری 50 میلیارد تومان از ماده 10 و 12 برای این کار در نظر گرفته گردد و اگر این اعتبار سریع تر در اختیار استان کرمان قرار گیرد عملیات اجرایی طرح شروع می گردد و در سال بعد در پیوست بودجه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، رضا اردکانیان وزیر نیرو به منظور افتتاح چندین طرح عمرانی به وسیله فرودگاه جیرفت وارد استان کرمان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وزیر نیرو: استان کرمان 147 طرح در دست اجرا دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیرو: استان کرمان 147 طرح در دست اجرا دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید