کمیته امداد گلستان برای حمایت از مادر مراوه تپه ای ورود کرد

به گزارش وبلاگ زیبا، 28 مهرماه امسال گزارشی با عنوان پنجره امید برای مریم باستان باز شد/ لزوم حمایت مردم و مسئولان در خبرنگاران منتشر شد.

کمیته امداد گلستان برای حمایت از مادر مراوه تپه ای ورود کرد

در این گزارش آمده بود که این زن سرپرست خانواری در روستای پست دره در منطقه مراوه تپه و در خانه ای محقر و گلی و در شرایطی سخت با فرزندان کوچک خود زندگی می نماید.

این مادر، 40 ساله ترکمن که شوهرش به دلیل بیماری اعتیاد مدت هاست خانه را ترک نموده، از بیماری شدید عصبی و میگرن های سخت رنج می برد و علیرغم این که در کودکی یکی از انگشتانش را در اثر برخورد با تسمه تراکتور ازدست داده است به سختی کار می نماید تا هزینه زندگی سه فرزند 12، 17 و یک و نیم ساله خود را تهیه کند.

وی تا قبل از به جهان آمدن آخرین فرزندش به دلیل شرایط سخت زندگی هر روز آرزوی مرگ می کرد تا اینکه بعد از اطلاع از بارداری خود، امیدوار به ادامه زندگی شد.

این زن سرپرست خانوار به یاری همسایه ها و کار کردن و پختن غذا در خانه های اطراف روستا زندگی را گذرانده است اما به دلیل ضعف بدنی و بیماری های عصبی دیگر قادر به کار کردن نیست.

در روستایی که به دلیل محرومیت مردمانش در شرایط سخت به سر می برند، این مادر دلسوز مدت ها است که روزگارش را با سوزن دوزی لباس های ترکمنی و بافتن گردنبندهای سنتی، بدون حضور همسر معتادش می گذراند؛ اما همه این ها کفاف زندگی چهار نفره آن ها را نمی دهد و به گفته خودش هر روز شرایط برای او بد و بدتر می گردد.

این ها همگی روایت کوتاه و تلخی از زندگی خاکستری زنی است که در کنار مسائل اقتصادی زندگی و نگهداری فرزندان و نبود همسر معتادش که مدت هاست او را رها نموده، مادر شوهر سالمند خود را به دوش می کشد و به گفته خودش با آن که سه برادرشوهر دارد، اما هیچ یک نگهداری از مادرشان را به عهده نمی گیرند.

بعد از انتشار گزارش وبلاگ زیبا، اسکندر اسکندری، مدیر کل کمیته امداد استان گلستان اظهار کرد: مسئولان این نهاد با دیدن شرایط فوق العاده حاد این مادر درد کشیده تصمیم بر آن گرفتند تا به سرعت به زندگی او سر و سامانی دهند.

اسکندری اضافه کرد: پس از انتشار گزارش وضعیت زندگی مادر مراوه تپه ای و آنالیز کامل شرایط وی، پرونده وی به سرعت در دستور کار این نهاد برای رسیدگی به وضعیت زندگی این بانوی سرپرست خانوار ازجمله دریافت مستمری نهاده شد.

وی اعلام نمود: از این پس با توجه به این که این خانواده تحت حمایت کمیته امداد قرارگرفته است علاوه بر دریافت یارانه و مستمری ماهانه به مبلغ 648 هزار تومان می تواند از تمام سرفصل های خدماتی این نهاد همچون تسهیلات اشتغال، خدمات فرهنگی، مسکن، یاری هزینه تحصیلی و یاری هزینه جهیزیه و سایر خدمات بهره مند گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کمیته امداد گلستان برای حمایت از مادر مراوه تپه ای ورود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته امداد گلستان برای حمایت از مادر مراوه تپه ای ورود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید