گزارشگر ویژه سازمان ملل خواهان لغو تحریمهای آمریکا علیه سوریه شد

به گزارش وبلاگ زیبا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، آلِنا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در ژنو روز سه شنبه با صدور یک بیانیه خواهان لغو تحریمهای ظالمانه ای شد که ایالات متحده بطور یکجانبه علیه سوریه وضع نموده است و تأکید کرد که در شرایط شیوع بیماری همه گیر کرونا، این تحریمها ناقض حقوق بشر هستند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواهان لغو تحریمهای آمریکا علیه سوریه شد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در بیانیه ای پیرامون اثرات منفی تدابیر قهری یکجانبه بر موازین حقوق بشر، بیان کرد که تحریمهای فزاینده غرب علیه سوریه به ویژه قانون سزار که از ژوئن گذشته در ایالات متحده به اجرا گذاشته شد، ناقض حقوق بشر بوده و به مانعی برای بازسازی سوریه تبدیل شده است و باید هرچه سریعتر لغو شوند، به ویژه در دوران شیوع جهانی کرونا.

دوهان در ادامه اضافه کرد: آنچه که به ویژه برای من هشدار دهنده است، نادیده دریافت موازین حقوق بشر در قانون سزار است، از جمله [رعایت] حقوق مردم سوریه برای برخورداری از مسکن، بهداشت و استاندارد مناسب زندگی و توسعه.

گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین گفت که دولت ایالات متحده نباید در جهت بازسازی بیمارستانها مانع ایجاد کند؛ زیرا فقدان خدمات درمانی حق اساسی تمام افراد برای برخورداری از حیات را تهدید می نماید.

لازم به ذکر است، که قانون سزار پس از تصویب در مجلس سنای آمریکا و امضای قانونی ترامپ در دسامبر 2019، از 17 ژوئن امسال میلادی به اجرا گذاشته شد.

بر اساس این قانون، افراد و نهادهای مرتبط با درگیری ها در سوریه مشمول تحریم های اضافی و محدودیت های اقتصادی خواهند شد. همچنین افراد و سازمان های خارجی و حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از دولت قانونی سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می نمایند، ممکن است مورد تحریم قرار گیرند. این تحریم ها همچنین علیه کسانی که در فراوری نفت به سوریه و یا در برطرف نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور علیه تروریست ها یاری می نمایند و دانسته به آنها خدمات و اطلاعات ارائه می دهند، اعمال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گزارشگر ویژه سازمان ملل خواهان لغو تحریمهای آمریکا علیه سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشگر ویژه سازمان ملل خواهان لغو تحریمهای آمریکا علیه سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید