کتاب

زدودن مرجعیت فرهنگی؛ چالش مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تهران (پانا) - یاسر احمدوند می گوید دولت در تلاش است مرجعیت فرهنگی را در بخش ها و حوزه های مختلف هنری نظیر سینما، کتاب و نشر، آثار نمایشی به وزارت فرهنگ و ارشاد بازگرداند.

9 شهریور 1401

چطور در تعطیلات عید، از ماندن در خانه لذت ببریم؟

در این بین، افرادی هم هستند که تمام روزهای سالِ گذشته را کار نموده اند، در کوشش و تکاپو بوده اند و ترجیح می دهند تعطیلات عید را طورِ دیگری بگذرانند. اغلب این افراد که خودِ من هم جزوشان هستم، دوست دارند از این فرصت برای پناه بردن به تنهایی خویش استفاده...

14 مرداد 1401

آرامگاه شاه نعمت الله ولی ، یک جای تاریخی در دل شهر ماهان

ساخت آرامگاه شاه نعمت الله ولی در نیمه اول قرن نهم یعنی 840 هجری قمری شروع و طی 6 قرن تا اواخر قرن چهاردهم ادامه یافته است. این آرامگاه در ابتدا به شکل تک بنا با گنبدی مرتفع بر بلندای فضایی چهارگوش در درون باغی بزرگ بود که بعدها به مرور بناهای دیگری نیز به...

12 مرداد 1401

چطور خانه ای با دکوراسیون مدرن و مینیمال داشته باشیم؟

خانه های با دکوراسیون مدرن خانه هایی هستند با حداکثر استفاده از فضا و حداقل تزیینات. شاید بتوان گفت همین موضوع باعث شده است به علت شرایط خاص مالی امروز، سبک مینیمال بسیار پرطرفدار باشند. البته نمی توان گفت که به بهانه مدرن بودن می توان امکانات کمتری برای...

9 مرداد 1401

برترین هتل های مقرون به صرفه روستوف نا دونو؛ روسیه

روستوف نا دونو از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 است و به مرکز جنوب روسیه معروفیت دارد؛ با انتخاب هتل های ارزان سفری ارزان را در این شهر تجربه کنید.

1 خرداد 1401

بیمارستانی که سالن مطالعه شبانه روزی دارد، کتابخانه های بیمارستانی محل تجویز اطلاعات تخصصی باشند

به گزارش خبرنگاران؛ بیمارستان مفید تهران، یک مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی است که سال 1353 افتتاح شد؛ بیمارستانی که دارای سه ساختمان پاراکلینیک، اوژانس و بخش ها و پاتولوژی است. این بیمارستان، رفرنس و مرجع در خاورمیانه و مرکز تجمیع همه فوق تخصص های اطفال...

18 فروردین 1401

سید امیرحسین فقهی سرپرست پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای شد

رئیس سازمان انرژی اتمی در حکمی سید امیرحسین فقهی را به عنوان سرپرست پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای منصوب کرد.

12 بهمن 1400

مجموعه شعر طره رونمایی شد

خبرنگاران/گیلان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان و یکی از منتقدان ادبی استان، مجموعه شعر طره اثر پونه نیکوی در رشت رونمایی شد.

16 آذر 1400

ثبت نام در سومین نمایشگاه کتاب منطقه آزاد کیش شروع شد

تهران (پانا) - ثبت نام در سومین نمایشگاه کتاب منطقه آزاد کیش از امروز چهارم مهرماه 1400 شروع و تا نهم ماه جاری ادامه دارد.

16 مهر 1400

تخریب دو مقبره تاریخی در ابرکوه، طاووس الحرمین که بود؟

خبرنگاران/یزد تخریب دو مقبره تاریخی طی سال های دور در ابرکوه این شبهه را به وجود آورده که دو شخصیت تاریخی با اسم طاووس در ابرکوه وجود داشته است.

1 مهر 1400

روایت زندگی شاعری که ولادیمیر پوتین و آبراهام لینکلن آثارش را خوانده اند!

کتاب خریدة القصر اثر عمادالدین اصفهانی قدیمی ترین کتابی است که از شاعری خیام سخن گفته است.

5 شهریور 1400

تقویت اعتقادات مذهبی 54 درصد مردم در دوران کرونا

خبرگزاری خبرنگاران- نتایج آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با اسم دیدگاه مردم درخصوص کرونا نشان می دهد اعتقادات مذهبی 54 درصد مردم در دوران کرونا تقویت شده است.

17 مرداد 1400

معرفی آثار تاریخی و هنری که قربانی طمع نازی ها شدند

ایسنا/ این خبر پیرامون معرفی آثار تاریخی و هنری که قربانی طمع نازی ها شدند، برای شما نگارش شده است.

13 مرداد 1400

قصه دختران بابایی

صدایشان آرام است و دلنشین؛ در لحظات اول، نشانی از غم و دلتنگی در آن ها احساس نمی شود اما کافی است چند دقیقه از همکلامی مان با همدیگر بگذرد تا بدانیم که در تمام این سال هایی که پدرشان را ندیده اند، چندبار و چقدر و چطور دلتنگش شده اند.

11 مرداد 1400

نقد های خسروپناه به سروش منتشر شد

کتاب فراتر از امر بشری جدیدترین اثر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در روز های پایانی خرداد 1400 روانه بازار نشر و کتاب خواهد شد.

5 مرداد 1400

45 اثر با موضوع شهدا و رزمندگان قم در راه انتشار

معصومه فراهانی مدیر دفتر ادبیات پایداری و مقاومت کتاب جمکران درباره همکاری با دبیرخانه کنگره 6000 شهید استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب در قم گفت: در راستای این همکاری، 45 اثر با موضوع شهدا و رزمندگان قم در حال تدوین و نگارش است.

3 مرداد 1400

10 روش شگفت انگیز برای گنجاندن پیانو در دکوراسیون منزل

انواع ساز موسیقی نوای آهنگین زیبایی دارند که هر مخاطبی را جذب می نمایند. این جذابیت ظاهری سازها موجب شده تا از آنها در دکوراسیون منزل نیز استفاده نمایند. وجود سازهای موسیقی در خانه علاوه بر صدای دلنشین شان تاثیر چشمگیری در فضاسازی دکور خانه دارد. در میان...

11 تیر 1400

آشنایی با مهمترین نظریات فلسفی ملاصدرا

خبرنگاران | سرویس علوم - صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام شیرازی (ملاصدرا) طبق نظر بسیاری از اهل فن، یکی از بهترین فیلسوفان تاریخ ایران بوده است. اصالت وجود و اصالت ماهیت از جمله موضوعات فلسفی به شمار می آیند که ملاصدرا به طور مفصل به آنها پرداخته است. در...

21 اردیبهشت 1400

بازیگران و کارگردان های سرشناس پیش از شهرت چه کاره بودند؟

جام جم/ دنیای رنگین و پرزرق و برق سینما، خیلی ها را به این اشتباه می اندازد که زندگی و کسب و کار سینماگران همواره پر رونق است و پولشان از پارو بالا می رود.

12 فروردین 1400

صالحی صدمین سالروز تولد احمد سمیعی را تبریک گفت

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن توئیت سید عباس صالحی آمده است:

14 اسفند 1399
تعداد: (47)