هوش مصنوعی

بهترین سایت ها و اپلیکیشن های دیکشنری زبان آلمانی

زبان آلمانی جزو پرطرفدارترین زبان های جهان برای یادگیری است. با وجود این که زبان آلمانی بسیار سخت محسوب می شود، اما هنوز هم افراد بسیار زیادی این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند. انتخاب یک دیکشنری خوب به موارد مختلفی وابسته است. به عنوان مثال برخی...

10 آبان 1401

محافظی که حساسیت لمسی نمایشگر را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهد!

این روز ها نمایشگر های لمسی مورد استفاده در گوشی های هوشمند، تبلت ها و ابزار های پوشیدنی نسبت به فناوری های مشابه در چند دهه پیش پیشرفته تر شده اند، اما هنوز هم جای بهبود دارند. تاخیر صفحات لمسی نیز با گذشت زمان بهبود یافته اند. اکنون بیشتر گوشی های هوشمند...

5 تیر 1401

امپراتوری ایلان ماسک در تگزاس؛ شمشیری آخته بر سر سیلیکون ولی

از کارخانه های کوچک و بزرگ و خرید هکتارها زمین گرفته تا تأسیس نیروگاه و مراکز فضایی، ایلان ماسک در حال بنا کردن امپراتوری عظیمی در تگزاس است که حکمرانی سیلیکون ولی کالیفرنیا را در دنیای فناوری به حاشیه می راند.

11 دی 1400

همه چیز درباره اپلیکیشن کلاب هاوس: از راه اندازی تا استفاده

فضای مجازی و دنیای بزرگ اینترنت در شروع قرن بیست و یکم هیچ شناختی از مفهوم هیجان انگیز شبکه اجتماعی نداشت. شبکه های اجتماعی به اسم بستری مناسب برای انتقال اطلاعات، تجربیات، لحظات و انواع گوناگون محتوا با شبکه اجتماعی فیسبوک مطرح شدند. محبوبیت فیسبوک...

18 مهر 1400

ربات پرنده ای که میوه می چیند ربات پرنده ای که میوه می چیند

ربات های حوزه کشاورزی بسیار محبوبند، اما ربات پرنده مجهز به هوش مصنوعی که بتواند میوه بچیند در نوع خود منحصر به فرد محسوب می گردد. این ربات پرنده درواقع از هدر رفت میوه های رسیده نیز پیشگیری می نماید.

3 اردیبهشت 1400

تامین تمام خدمات اقتصادی در بانک ها مبتنی بر احتیاج مشتری

داده ها بهترین و مهمترین دارایی بانک ها است تا بتوانند رفتار مشتری ها را شناسایی نمایند.

12 فروردین 1400

طب دیجیتالی؛ یک صنعت تریلیون دلاری

از استارت آپ های ارائه دهنده اپلیکیشن های سلامتی گرفته تا بیمارستان ها، شرکت های بیمه، داروخانه ها و حتی غول های تکنولوژی مانند آمازون، اپل و گوگل در کوشش هستند تا خدمات اینچنینی را بهتر و بیشتر در اختیار مردم قرار بدهند.

17 دی 1399

اولویت بندی محتوای برچسب دار فیس بوک با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی محتوای برچسب گذاری شده در فیس بوک را اولویت بندی می نماید تا بازبین های انسانی آنها را سریع تر آنالیز نمایند.

26 آذر 1399

راه اندازی شرکتی به منظور توسعه واکسن ضدکرونا با استفاده از نانوذرات

آران ای ایمیون به صورت اسپین آف توسط شرکت سیرنائومیکس تاسیس شده تا با استفاده از نانوذرات لیپیدی و پلی پپتیدی روی توسعه واکسن ضدکرونا کار کند.

6 شهریور 1399

مایکروسافت تعدادی از خبرنگاران خود را اخراج می کند

کمپانی فناوری مایکروسافت تصمیم گرفته که تعدادی از خبرنگاران قراردادی خود را اخراج و هوش مصنوعی را جایگزین آنها کند.

10 مرداد 1399

ربات هوشمند چینی به یاری کادر درمانی مقابله با کرونا می شتابد

دانشمندان چینی برای کاهش خطر ابتلای تیم درمانی به کرونا با الهام از ماموریت های فضایی، نوعی ربات هوشمند طراحی نموده اند.

27 اردیبهشت 1399

آنالیز نقش تاثیرگذاری علوم شناختی براساس داده های علمی در همایش علوم شناختی و رسانه

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: همایش علوم شناختی و رسانه همه پژوهشگران این علوم را گردهم می آورد تا نقش تاثیرگذار این علوم براساس داده های علمی برجسته گردد.

21 مرداد 1398

این اسکوتر هوشمند همه جا تعقیبتان می نماید!

گروهی از پژوهشگران برتانیایی و چینی با یاری یکدیکر نوعی اسکوتر الکتریکی هوشمند طراحی نموده اند که کاربر را همه جا تعقیب می نماید. این اسکوتر هوشمند حتی وقتی اسکوتر سوار فراموش راستا خانه از کدام سمت است کاربر را هدایت می نماید.

23 تیر 1398

ساخت هدفونی شبیه ایرپادز اپل توسط آمازون

آمازون قصد دارد تا آخر امسال هدفون بی سیمی مشابه ایرپادز اپل ساخته و راهی بازار کند.

12 تیر 1398